به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس قم، سرهنگ صیاد درویشی روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: طی چند روز اخیر با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس آگاهی و پایش تحرکات و اقدامات سارقان در سطح استان، تعداد 39 نفر سارق حرفه ای که در قالب 14 باند فعالیت داشتند، شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: از سارقان دستگیر شده بیش از 185 کشف سرقت اماکن و منزل، 31 دستگاه خودرو، 15 دستگاه موتور سیکلت و 25 فقره سرقت به روش کیف قاپی کشف شد.
درویشی اضافه کرد: تلاش همکاران ما در پلیس آگاهی این است که با تمرکز بر رصد فعالیت های مجرمانه، سارقان حرفه ای و کسانی که در مسیر رفتارهای مجرمانه قرار می گیرند، اشرافیت اطلاعاتی خود را افزایش دهند و به موقع بتوانند سارقان را در استمرار فعالیت های خود ناکام بگذارند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه توصیه هایی به شهروندان گفت: همه شهروندان بویژه کسانی که در صنف خرید و فروش اقلام مستعمل و دست دوم فعالیت می‌کنند، مهارت و دانش کسب این افراد این امکان را می دهد که به راحتی بتوانند اقلام مسروقه را تشخیص بدهند و انتظار می رود که با پلیس همکاری کنند و اخبار و مشاهداتشان را در محیط زندگی، کاری و آمد و شد در رابطه با فعالیت مجرمانه سارقان از طریق سامانه پلیس 110 اطلاعات خود را در اختیار پلیس قرار دهند تا به موقع در دستور کار پلیس قرار گرفته و برخورد شود.
وی ابراز داشت: خوشبختانه اقدامات پلیس صرفا کشف محور نیست و با مالباختگان نیز در ارتباط هستند و آن ها می توانند به پلیس آگاهی استان مراجعه و خواسته خود را پیگیری کنند.
درویشی گفت: گرچه روند سرقت ها در قم متفاوت است، در بعضی از موارد کاهش و در برخی مقداری رشد مشاهده می شود اما مقدار کشفیات استان از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، حدود 40 درصد بیش از سال گذشته است و این نشان می‌دهد که پلیس با پشتیبانی و حمایت سایر دستگاه های مرتبط با اقتدار عمل کرده و اقدامات خوبی را در حوزه شناسایی، رصد کرده و دستگیری سارقان و کشف اموال مسروقه انجام داده است.

** 70 فقره سرقت، اعتراف سارق حرفه ای کامییوتر و باطری خودرو در قم
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم همچنین از دستگیری سارق حرفه ای کامپیوتر و باطری خودروهای سنگین خبر داد و گفت: متهم در تحقیقات پلیس به 70 فقره سرقت در استان اعتراف کرد.
درویشی افزود: در پی افزایش ناگهانی سرقت ECU خودرو و باطری خودروهای سنگین در سطح شهر قم، شناسایی سارق یا سارقان احتمالی و دستگیری آن ها در دستور کار پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.
وی ادامه داد: با بررسی های به عمل آمده توسط کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد اغلب سرقت ها توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو پارس صورت می گیرد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: ماموران پس یکسری اقدامات پلیسی متوجه شدند که خودروی موصوف به صورت وکالتی در اوایل مهرماه سال جاری در اختیار سارق سابقه دار، می باشد که شناسایی و دستگیری سارق در این زمینه آغاز شد.
درویشی اضافه کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام فعالیت های گسترده محل سکونت سارق را شناسایی کردند و پس از اخذ نیابت قضایی به نشانی موصوف اعزام شدند و نامبرده را که از حضور ماموران مطلع شده بود پس از تعقیب و گریز دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل کردند.
وی افزود: متهم در تحقیقات پلیسی به70 فقره سرقت ECU خودروهای سبک و باطری خودرو های سنگین با همدستی یک نفر و فروش اموال مسروقه به منظور تامین مخارخ زندگی و اعتیادشان اعتراف کرد.
درویشی تاکید کرد: تحقیقات پیرامون دستگیری دیگر متهم متواری و مالخر همچنان ادامه داشته و در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان می باشد.
به گفته وی، متهم به انضمام پرونده تشکیل شده، برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.
1175/ تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.