ابوالفضل جمالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: به دلیل شرایط متغیر جوی، اکیپ های راهداری در زمستان هر سال برای جلوگیری از مسدود شدن محورها و اجرای عملیات نمک پاشی و برف روبی در محورهای برف گیر، در راهدارخانه های استان مستقر می شوند.
وی اضافه کرد: این اکیپ ها در راهدارخانه های آزادراه قم - تهران، محور قدیم قم - تهران، محور قم - سلفچگان، محورهای اراک - قم، قم - تفرش، محور قدیم قم - اصفهان، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بخش سلفچگان و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قم که محورهای قم - کاشان، قم - کهک و کمربندی امام علی(ع) را پوشش می هد، مستقر هستند.
وی بیان کرد: قبل از آغاز عملیات راهداری زمستانی، ماشین آلات به روز و تعمیرات انجام شده و قطعات مورد نیاز نیز تهیه شده است.
جمالی افزود: 110 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین شامل بولدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف روب و نمک پاش برای راهداری در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار عملیات نمک پاشی و برف روبی به صورت کاملا مکانیزه انجام می شود.
وی ادامه داد: نمک و ماسه به میزان کافی خریداری و در راهدارخانه ها انبار شده و میزانی هم از مخلوطی نمک و ماسه درون کیسه ها در محورهای مواصلاتی قرار داده شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم با بیان این که قم از جمله استان هایی است که در سال های گذشته انسداد محور نداشته است، بیان کرد: محورهایی از جمله تفرش، خلجستان و سلفچگان برف گیر است و هر ساله تمهیدات ویژه ای برای استقرار اکیپ ها و ماشین آلات راهداری در این محورها اندیشیده می شود.
وی اضافه کرد: آزادراه قم - تهران، محور قدیم قم - تهران و قم - ساوه جزو محورهای راهبردی استان است و به دلیل این که 17 استان غربی و جنوبی کشور را به یکدیگر متصل می نماید، مسدود نبودن این محورها در سطح کشور ارزش حیاتی دارد.
به گفته وی، در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی استان قم باز است و اکیپ های راهداری در محورها مستقر هستند و روزانه شرایط جوی رصد می شود تا در صورت نیاز اکیپ های مستقر افزایش یابد.
در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.