به گزارش ایرنا، جت فن ها یا ' توربو فن ها ' دسته ای از هوا کش های آکسیال است که برای تهویه در معادن، تونل ها و پارکینگ های عمومی مورد استفاده قرار می گیرند.
این هواکش ها بخاطر ساختار پروانه خود قادر به تامین دبی و فشار بالاتری نسبت به دیگر هواکش های آکسیال است.
احمد جمشیدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت:
با نصب این دستگاه های تهویه هوا، تعداد جت فن های این تونل پرتردد بین استانی به 13 دستگاه افزایش یافت.
به گفته وی، سال گذشته عملیات نصب 7 جت فن در تونل کارون 4 انجام و هم اینک نیز 6 جت فن غول پیکر دیگر نصب و راه اندازی شد.
وی افزود: نصب این تعداد جت ‌فن در تونل کارون 4 که طول آن یکهزار و 280 متر است، از سوی متخصصان اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام شد.
جمشیدی، اعتبار هزینه شده برای تامین این تعداد تهویه هوا را افزون بر 2 میلیارد 500 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: خروج دود ناشی از تردد خودروها از این مسیر یک ضرورت انکار ناپذیر بود که با نصب این جت فن ها، بخشی از آلایندگی موجود در تونل تخلیه
می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری همچنین از کاهش 39.7 درصدی کاهش تلفات انسانی در محورهای مواصلاتی و روستای استان در 9 ماهه ماه امسال خبر داد و افزود: چهارمحال و بختیاری رتبه دوم در کاهش تلفات جاده ای کشور بعد از استان البرز را دارد.
به گزارش ایرنا، سه هزار و 732 کیلومتر راه شامل 215 کیلومتر بزرگراه، یکهزار و 136 کیلومتر راه اصلی و فرعی و 2 هزار و 381 کیلومتر راه روستایی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
تونل کارون 4 در کنار سد و نیروگاه کارون 4 در مرز چهارمحال و بختیاری و خوزستان قرار دارد و شهرستان لردگان را به شهرستان ایذه متصل می کند.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی** انتشار دهنده: محمود رئیسی
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.