به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی روز یکشنبه در نشست خبری هماهنگی برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم استان قم در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی قم اظهار کرد: ثبت نام در این آزمون از 18 آذرماه امسال شروع شده است و تا 20 دی ماه جاری ادامه دارد.
وی افزود: علاقه مندان برای ثبت نام در آزمون مذکور می توانند به تارنمای «ستاد اجرایی آزمون های سراسری قرآن و عترت» به نشانی اینترنتی www.quranedu.ir مراجعه کنند و کارت شرکت در آزمون نیز از طریق همین تارنما صادر می شود.
وی بیان کرد: تاکنون این مسابقه ها، 15 دوره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 6 دوره توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شده است که از این پس این آزمون ها به صورت جامع و یکجا برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: این آزمون در 4 موضوع شامل حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت(ع) و اُنس با قرآن کریم برگزار می شود.
وی افزود: آزمون کتبی 10 اسفند، آزمون الکترونیکی برای اولین بار در کشور 12 اسفند و هم چنین آزموش شفاهی حفظ قرآن از 12 تا 17 اسفند ماه امسال در مصلای قدس شهر مقدس قم برگزار می شود.
وی گفت: امسال در راستای هم افزایی دستگاه های فرهنگی و استفاده بهینه از ظرفیت ها، برای تقویت برنامه های گوناگون فرهنگی به ویژه برنامه های قرآنی، تعاملی بین این 2 دستگاه انجام شده است و این آزمون برای نخستین بار در کشور به صورت مشترک برگزار خواهد شد.
آزمون های سراسری قرآن و عترت در کل کشور با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان دارالقرآن الکریم، ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور و اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی و مردمی کشور ترتیب می یابد.

** شرکت هفت هزار قرآن آموز در طرح حفظ قرآن در قم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز در این نشست خبری گفت: در سال جاری 7 هزار قرآن آموز در طرح حفظ قرآن کریم استان قم در بقاع متبرک امامزادگان(ع)، مسجدها و موسسه های قرآنی زیر پوشش قرار گرفته اند.
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم افزود: در اجرای این طرح بیش از 200 مربی مشارکت دارند.
وی گفت: طرح تقویت حافظان قرآن کریم در راستای تحقق تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر تربیت 10 میلیون تَن حافظ در ایران اسلامی، از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سال 89 شروع شد.
وی همچنین با اشاره به برگزاری 6 دوره آزمون قرآن و عترت توسط این سازمان و 15 دوره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور گفت: هر سال شاهد توفیقات قابل توجهی در رشته های گوناگون این مسابقه ها بوده ایم.
حسینی مقدم با اشاره به امضای تفاهم نامه ای بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امسال به منظور هم افزایی، هم فکری، صرفه جویی در هزینه ها و استفاده بهتر از ظرفیت های نهادهای فرهنگی کشور این آزمون به صورت مشترک و یکجا برگزار خواهد شد.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.