به گزارش ایرنا، در این مراسم که آیات مکارم شیرازی، جوادی آملی، سبحانی، نوری همدانی، علوی گرگانی از مراجع تقلید، امینی، اعرافی و احمد خاتمی، حجج اسلام شهرستانی و محمدی گلپایگانی و برخی مسئولان کشوری و لشکری از جمله استاندار و شهردار قم و فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم حضور داشتند، پس از مداحی حاج صادق آهنگران، یکی از اساتید حوزه علمیه قم، مرحوم حائری شیرازی را معلم اخلاق و روحانی گرانقدر توصیف کرد و اظهار داشت: آن عالم وارسته عمر خود را در مسیر هدایت و ارشاد مردم قبل از تعلم صرف کرد.
حجت الاسلام علی نظری منفرد با بیان این که امام جمعه سابق شیراز از جمله شخصیت هایی بود که به خوبی از تمام لحظه های عمرش استفاده کرد، افزود: آن فقیه عالی قدر پس از شهادت شهید محراب آیت الله دستغیب از سوی حضرت امام (ره) به امامت جمعه شیراز منصوب شد و رهبر معظم انقلاب نیز او را در این سمت ابقا کردند.
وی با اشاره به ویژگی های علمی و اخلاقی آن مرحوم افزود: آن عالم ربانی و فقیه پارسا وقتی در درس های اخلاق خود در مدرسه علمیه دارلشفاء سخن می گفت پیدا بود سخن از دل بر می خیزد و بر دل می شیند.
نظری منفرد با اشاره به استعداد سرشار آن فقید سعید افزود: نماینده اسبق شیراز در مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری علاوه بر علوم حوزوی بر علومی مانند ریاضی و اقتصاد نیز تسلط داشت و صاحب نظر بود.
استاد حوزه علمیه قم همچنین با یادآوری موضوع اسلامی کردن علوم انسانی، افزود: بومی سازی علوم انسانی و برداشته شدن کلیه محتوای علوم انسانی غربی از دانشگاه ها و نظام آموزشی کشور از دغدغه های جدی آیت الله حائری شیرازی بود و همواره به آن تاکید داشت.
آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز و نماینده اسبق استان فارس در مجلس خبرگان رهبری که از هفته جاری به دلیل بیماری در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) قم بستری شده بود، روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت.
ایشان از یک هفته پیش به دلیل نامنظم بودن فشارخون و برخی مشکلات داخلی تحت مراقبت های پزشکی قرار داشت. پیش از این، آیت الله حائری شیرازی به مدت 43 روز در بیمارستان نمازی شیراز بستری و 13 آذرماه سال جاری از این بیمارستان مرخص شده بود.
آیت الله حائری شیرازی 81 سال سن داشت و در سال های مختلف عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شیراز بوده است. پیکر این عالم ربانی امروز در قم تشییع شد و در حرم حضرت معصومه(س) آرام گرفت.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.