به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی روز سه شنبه در نخستین اجلاس مشترک مدیران استانی نهادهای عالی حوزوی در قم اظهار داشت: موضع یکپارچه و قاطع تمام حوزویان در برابر اقدام ها و مواضع ناسنجیده ترامپ در رسمیت بخشی انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف را اعلام می کنیم.
رئیس جمهوری آمریکا پس از ماه ها کش و قوس بر سر اعلان تصمیم کاخ سفید در مورد به رسمیت شناختن پایتختی بیت المقدس برای رژیم صهیونیستی، بعد از ظهر روز چهارشنبه پانزدهم آذرماه، دستورالعمل انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را امضا کرد.
وی در ادامه سخنان خود گفت: جامعه المصطفی العالمیه، نهادی است که بر سر پیمان خود با حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، حوزه های علمیه و رهبر معظم انقلاب ایستاده و تلاش خواهد کرد که میراث و گنجینه فاخر حوزه های علمیه را در تمام عالم نشر دهد.
وی ادامه داد: این نهاد با رویکرد انقلابی، اخلاقی و وحدت اسلامی در حال فعالیت در عرصه بین الملل بوده و نمایندگی های آن در تبریز، قشم، گرگان، مشهد و اصفهان با تمام توان مشغول به کار می باشند.
اعرافی تصریح کرد: مدیریت حوزه علمیه نیز در فصل جدید بر پایه تمام اقدام های مدیران گذشته، بنا بر تحولات جدید داشته و به سمت تکمیل اسناد پایه خود در حال حرکت می باشد.
امام جمعه موقت قم بیان داشت: ما در حال حرکت به سمت تکمیل برنامه های پنج ساله حوزه های علمیه بوده و در این راستا، اسناد کلانی تدوین شده است.
اعرافی اظهار داشت: در حال حاضر 12 نظام جامع حوزه های علمیه به اتمام رسیده و برنامه های بزرگ و کوچک دیگری نیز در حال انجام می باشد.
وی اضافه کرد: همه ما باید حوزه را اجتماعی و در خدمت جامعه دانسته و طرح های ما نیز معطوف به این نگاه باشد؛ همچنین تقویت نگاه انقلابی در حوزه های علمیه از دیگر وظایف ماست که باید آن را تقویت نماییم.

** مساله انقلابی بودن، جزو هویت حوزه های علمیه است
مدیر حوزه های علمیه خواهران نیز در این مراسم گفت: حوزه علمیه خواهران مجموعه ای جدیدالتاسیس است که سابقه اصلی آن به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر می گردد و نگاه بلند امام راحل به اثرگذاری بانوان سبب شد که این حرکت رشد کرده و به سرعت توسعه پیدا نماید.
حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی ابراز داشت: اگر نظام جمهوری اسلامی مولود حوزه های علمیه است، حوزه های علمیه خواهران نیز در این راستا نمی تواند نسبت به آینده این نظام مقدس که هم هدف با نهاد روحانیت است، بی تفاوت باشد.
وی ادامه داد: مساله انقلابی بودن، جزو هویت حوزه های علمیه است و تفاوتی میان حوزه های برادران و خواهران نیست و در این راه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.
وی تصریح کرد: در ماموریت های هرکدام از نهادها نقاط مشترک وجود دارد که اگر نیازمند به تقویت است، باید انجام شود و اگر لازم به واگذاری است، باید با جسارت و شجاعت این کار اتفاق بیفتد.
جمشیدی بیان داشت: امروز همگرایی مسئولان نهادهای حوزوی در اوج خود قرار داشته و خوشبختانه هیچ اختلاف و دوگانگی وجود ندارد؛ پس مسئولان استانی نیز با یکدیگر اینگونه بوده تا بتوانیم به اهداف عالی خود برسیم.
مدیر حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: امروز علاوه بر اقدام های عملی، باید در اساسنامه ها و ماموریت های نهادها نیز بازنگری صورت بپذیرد تا فعالیت ها به درستی انجام شود.
وی گفت: امروز نیازمند به اشتراک نظر و وحدت کلمه با دولت ها و مجلس شورای اسلامی بوده که توجه به آن ضروری است.
نخستین اجلاس مشترک مدیران استانی نهادهای عالی حوزوی، امروز در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در قم برگزار شد.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.