به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی جامعه المصطفی العالمیه ، در این مراسم آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین قمی معاون روابط بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور سخنرانی می کنند.
یکی از طلاب مبلغ دراین همایش بر لزوم تاسی از نگاه مترقی مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده طلاب از ظرفیت های بین المللی برای سوق دادن امور به سمت حوزه تمدن ساز تاکید کرد.
حجت الاسلام محمد فتحی گفت: مقام معظم رهبری بیان فرمودند، لازم هست که هدف بلند ترسیم شود و این هدف بلند نمی تواند چیزی کمتر از ایجاد تمدن درخشان اسلامی باشد.
وی افزود: رهبر انقلاب بر لزوم مددیافتن از امدادهای الهی و سنت های آفرینش را از مهمترین عوامل غفلت زدایی از مسیر کار طلاب می دانند.
فتحی اظهارکرد: با توجه به فعالیت های گسترده در عرصه بین الملل، ایجاد مرکز پژوهش های بین الملل با دو رویکرد ضروری است که شامل رویکرد توصیفی و تعیین راهبردهای کلان با همکفری فعالان این عرصه خواهد بود.
وی افزود: هر کاری که در عرصه بین المللی انجام می شود باید با رویکرد انقلابی انجام گردد، زیرا این رویکرد بسیار قوی است و انعکاس بسیار موفقی خواهد داشت.
یکی از طلاب فعال در عرصه فضای مجازی نیز دراین همایش با اشاره به اسلام هراسی گسترده در رسانه های آمریکای لاتین بر لزوم استفاده از فضای مجازی برای رفع شبهات و ارایه چهره ناب اسلام اصیل تاکید کرد.
حجت الاسلام سید جواد میر جعفری افزود: تمسخر و توهین و تهمت در رسانه ها و روزنامه های آمریکای لاتین نسبت به اسلام و پیامبر(ص) قابل تحمل نیست. در این رسانه ها بیان می شود که خدایی که مسلمانان به آن اعتقاد دارند آن است که از ریختن خون مردم لذت می برند.
وی یادآورشد: یکی از روزنامه ها مکزیکی در سالهای اخیر عکسی از ابوبکر بغدادی منتشر کرد و آن را به عنوان رهبر دولت اسلامی معرفی نمود و روز بعد عکسی از رهبر انقلاب را منتشر کرد و زیر آن عکس نوشت که این شخص، رهبر حکومت اسلامی است، یعنی سعی کرد که ذهن مردم را به یک سمت ببرد.
جعفری گفت: آیا هنوز توانسته ایم از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم و پاسخ شبهات مردم را در سراسر جهان بدهیم؟ امروزه برخی طلاب با دریافت وام با هزینه شخصی فعالیت می کنند و هیچ چشمداشتی هم ندارند؛ ولی این فعالیت باید به شکل گسترده و با هدف انجام شود.
وی گفت: باید بستری ایجاد شود که طلاب فاضل بتوانند در بستر فضای مجازی فعالیت کنند؛ دشمنان ما از حضور ما در فضای رسانه ای غرب به شدت هراس دارند.
در این همایش یک روزه از فعالان هفت حوزه تخصصی بین المللی در عرصه تبلیغ، تدریس، ترجمه، تشکل های بین المللی، حضور در همایش های خارج از کشور، نشر مقاله در نشریات بین المللی تجلیل خواهد شد.
7403/ 6133/ تنظیم: محسن آقاگلی ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.