به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی روز سه شنبه در دیدار مدیرعامل شرکت هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد، با اشاره به کلنگ زنی بیمارستان هزار تخت خوابی استان قم توسط معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: اجرای این طرح از اهمیت خاصی در سطح ملی در راستای ارتقای شاخص های سلامت برخوردار است.
وی با بیان این که این طرح جزء طرح های اقتصاد مقاومتی محسوب شده است و می تواند زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کند، افزود: باید در مرحله اجرا و بهره برداری از این طرح به ظرفیت های بومی استان توجه ویژه شود.
وی افزود: امیدواریم با اهتمام شرکت مجری شاهد بهره برداری هر چه سریع تر آن و برخورداری مردم از خدمات این مرکز مهم بهداشتی درمانی باشیم.
بیمارستان یک ‌هزار تختخوابی خاتم از مصوبه های دولت تدبیر و امید در استان قم است که در سال 94 با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر بهداشت و درمان و استاندار قم و با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریالی بانک ‌پاسارگاد کلنگ زنی شد، قرار است این بیمارستان در 7 طبقه و با مساحتی بالغ بر200 هزار مترمربع، در شهرک سلامت خاتم ساخته شود.
این بیمارستان دارای بخش‌های قلب و عروق، گوارش، ژنیکولوژی و زایمان، کودکان، ریه و بیماری ‌های تنفسی، داخلی، مغز و اعصاب، غدد، ارتوپدی و تروما به همراه اتاق‌ های جراحی، اورژانس، آندوسکوپی، آزمایشگاه، تصویربرداری، فیزیوتراپی، مراقبت ‌های ویژه، دیالیز، کلینیک مراقبت‌ های پس از جراحی، پزشکی هسته ‌ای و پرتودرمانی خواهد بود و 60 درصد از ظرفیت آن با تعرفه دولتی فعالیت خواهد کرد.

* تاکید استاندار بر فراهم شدن زیرساخت های پیشگیری از بیماری های دامی
استاندار قم همچنین در دیدار علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز ابراز امیدواری کرد تا به واسطه‌ مشارکت این سازمان با مجموعه های استان، زیرساخت های لازم برای پیشگیری از بیماری های دامی فراهم شود.
وی از تلاش های مجموعه جهاد کشاورزی استان در زمینه امور دامی قدردانی کرد و با بیان این که امنیت غذایی مساله ای ملی است و همه دستگاه ها باید برای تحقق آن تلاش کنند، افزود: مجموعه های مرتبط در استان نیز باید نقش خود در راستای مقابله با انواع بیماری های دام و طیور، در حین تولید و عرضه را ایفا نمایند.
وی با اشاره به اهمیت پیشگیری در زمینه سلامت دام و نقش آن در کاهش هزینه‌ های ناشی از بیماری‌ های دامی گفت: استان قم به لحاظ دام و طیور یکی از مرکزهای مهم در کشور به شمار می رود و این مساله اهمیت سلامت دام و بهداشت محیط در این استان را دوچندان می کند.
وی با اشاره به محدودیت اعتبارات استانی و تعدد مسائل اولویت دار در قم گفت: امیدواریم با مدیریت هزینه ها و افزایش بهره وری بتوانیم زمینه ترقی جایگاه استان در زمینه سلامت دام و طیور را فراهم نماییم.
7406/ 6133/ تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.