به گزارش ایرنا، مجید رفیعی روز یکشنبه در کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری، زمان اجرای این طرح را از اواسط آذرماه 96 تا اردیبهشت ماه سال آینده در پنج مرحله و در بازه های زمانی هفت روزه عنوان کرد و افزود: مناطق نیروگاه، شهر قائم، خیابان شهید دل آذر، محله تولید دارو، شهرک فاطمیه، خیابان میثم و شهرک پردیسان از جمله مناطق 10 گانه اجرای این طرح محسوب می شود.
وی با بیان این که تمام دستگاه های متولی در حوزه آسیب های اجتماعی از جمله کمیته امداد خمینی(ره)، بهزیستی، نیروی انتظامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) و شورای مبارزه با مواد مخدر در این طرح مشارکت دارند، اذعان داشت: شهرداری به عنوان نهاد پیشنهاد دهنده و پیشگام طرح نیازهای آن را تامین می کند، اما برای تولید محتوا نیازمند همکاری سایر نهادها هستیم.
رفیعی، ارتقاء و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و آموزش شهروندان در زمینه سلامت اجتماعی به ویژه گروه های آسیب پذیر را از جمله اهداف راهبردی طرح فرهنگی دهکده سلامتی برشمرد.
وی، رده های سنی کودک و نوجوان، جوانان و بزگسالان، بانوان و آقایان با محوریت خانواده را از مخاطبان این طرح دانست و افزود: ارایه آموزش و مشاوره در جهت کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد، رفتارهای پر خطر، طلاق، فضای مجازی و رسانه و همچنین توانمند سازی اقتصادی خانواده ها با محوریت اقتصاد مقاومتی در زمره برنامه های اجرایی طرح قرار می گیرد.
وی توسعه سلامت و نشاط اجتماعی از طریق برنامه های ورزشی و تفریحی را از محورهای طرح عنوان کرد و گفت: برپایی نمایشگاه عرضه صنایع دستی تولیدی توسط زنان سرپرست خانوار از جمله اقدام هایی است که با توجه به درخواست های فراوان صورت گرفته در قالب طرح انجام می شود.
رفیعی با اشاره به هماهنگی خوبی صورت گرفته با اصناف استان قم، افزود: در این راستا یک طبقه از مجتمع تجاری سعدی واقع در خیابان شهید دل آذر به این نمایشگاه اختصاص پیدا کرده است.
وی محله محوری و استفاده از ظرفیت های مردمی با استفاده از شبکه های اجتماعی بوجود آمده، بوستان ها، مساجد و پایگاه های محلی را از دیگر مشخصه های بارز طرح برشمرد و افزود: طرح دهکده سلامتی به صورت چرخشی و در همه مناطق حاشیه نشین شهر به اجرا در خواهد آمد.
بیش از 697 هزار و 320 تن از جمعیت شهر قم معادل حدود 70 درصد در بافت های ناکارآمد این شهر از جمله بافت های فرسوده، تاریخی، سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهر زندگی می کنند.
مجموع کل مساحت شهر قم 12 هزار و 939 هکتار است که چهار هزار و 133 هکتار از این شهر شامل این پنج گونه بافت می باشد.

** معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استانداری قم نیز در این جلسه با تاکید بر توجه جدی به مقوله فرهنگ، رفع مشکلات اقتصادی کشور را مستلزم بهبود اوضاع فرهنگی جامعه دانست و گفت: برنامه ها و طرح های فرهنگی مانند دهکده سلامتی، راهکار مناسبی برای از بین بردن ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی است.
احد جمالی با اشاره به آمار 800 هزار نفری جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان قم، افزود: توجه به جامعه کارگری و پیش بینی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی ویژه این قشر ضروری است.

**عطاء الله قاسمی مدیرکل دفتر اجتماعی فرهنگی استانداری قم نیز با اشاره به جذب دو سوم اعتبارهای ملی پیش بینی شده برای مقابله با آسیب های اجتماعی استان، در سال جاری افزود: با توجه به دهم آذرماه روز جهانی ایدز و هفته اطلاع رسانی پیرامون این بیماری مهلک، همایش ایدز با حضور مسئولان کشوری، روز بیست و سوم آذرماه امسال در سالن اجتماعات شرکت آبفای استان برگزار می شود.
7403 / 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.