به گزارش ایرنا، آیت الله محسن اراکی جمعه شب در آیین شعر رحمت و وحدت در شبستان امام (ره) حرم حضرت معصومه (س) با تاکید بر اینکه این شیفتگی موجود نسبت به اهل بیت(ع) ظرفیت بزرگی در جهان اسلام محسوب می شود، اضافه کرد: باید از این توان بوجود آمده حداکثر استفاده را در مسیر معرفیت آل محمد بنماییم، و به طور حتم مصلحت مسلمانان ایجاب می کند، که به جای اختلاف و پراکندگی حول محور محبت حضرت زهرا(س) با یکدیگر وحدت و مودت داشته باشند.
وی تصریح کرد: اگر این محبت زیاد شود، دل های همه مسلمانان را یکی می کند، از این رو باید همه دوستداران اهل بیت(ع) آحاد مسلمانان را به سوی محبت آل محمد(ص) دعوت کنند، و این محبت را بشورانند چرا که اگر این محبت به شور و شوق دربیاید دیگر چیزی به نام داعشی نخواهیم داشت.
وی این موضوع مهم را زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) دانست، و افزود: قلمرو حکومت امام زمان همین امروز نیز از اندونزی تا موریتانی گسترش پیدا کرده و بیمه کردن آن از طریق محبت اهل بیت(ع) امکان پذیر خواهد بود.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با مهم خواندن مقوله شعر و شاعری، در فرهنگ اسلام شعر متعالی را برخاسته از عشق محمد(ص) و خاندان مکرمش توصیف کرد، و افزود: معرفت اهل بیت به وسیله شعر در جامعه اسلامی رواج پیدا کرده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برترین مقوله های شعری درادبیات فارسی و عربی درباره محمد وآل محمد سروده شده است، افزود: محتوای بیشتر اشعار برانگیزنده عواطف بشری است، و شاعران و ادبای فارس و عرب از جمله سعدی، حافظ، جامی، فرزدق و کمیل برای ایجاد شور درمخاطب از محبت اهل بیت(ع) بهره های فراوان بردند.
دراین شب شعر باشکوه و سراسر معنوی چند تن از شاعران آئینی از ملیت های مختلف بویژه پاکستان، ساحل عاج و ایران سروده های خود با موضوع وحدت را به زبان های اردو، فرانسوی، کردی، آذری و فارسی قرائت کردند.
این مراسم به مناسبت هفته فرخنده و مبارک وحدت و به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه و صدا و سیمای مرکز قم ترتیب یافته بود.
از 12 ربیع الاول تا 17 ربیع الاول از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.