به گزارش ایرنا، داود علیمحمدی با حضور در مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم ضمن تشکر از عملکرد این رسانه در پوشش مطلوب اخبار حوزه سلامت، افزود: بخش مهمی از فرآیند درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان قم، در بیمارستان امام رضا(ع) متمرکز است و به همین دلیل توسعه و تکمیل فازهای مختلف بیمارستان کار بسیار مهمی بود که به لطف الهی انجام گرفت و اکنون تمام بخش های بیمارستان آماده ارائه خدمات سلامت به مراجعان هستند.
بیمارستان امام رضا(ع) با 120 تخت در بخش های داخلی، قلب، اطفال، جراحی عمومی، ارتوپدی، زنان، گوش و حلق و بینی، دندانپزشکی و چشم پزشکی در کنار بخش های دیگر همچون بخش های ویژه CCU,NICU,ICU به همراه ٩ اتاق عمل به مراجعان خدمت رسانی می کند.
اولین فاز این بیمارستان سال92 آغاز شد و چهارمین و آخرین فاز آن آذرماه امسال پایان یافت و تمام ظرفیت های آن به کارگیری شد.
وی بیان کرد: ظرفیت های استان قم در حوزه درمان غیر مستقیم بسیار مطلوب است و حتی در این بخش به سایر استان های کشور بسته های سلامت هدیه می دهد، در بخش درمان غیر مستقیم نیز وضعیت نسبت به پنج سال گذشته بسیار بهبود یافته و میزان اعتبار این بخش 13 برابر افزایش پیدا کرده و به بیش از 700 میلیارد ریال رسیده است.
وی ادامه داد: بیمارستان امام رضا (ع) هم اکنون در سطح بیمارستان های تامین اجتماعی کشور، رتبه چهارم اشغال تخت را به خود اختصاص داده است و ارائه خدمات در این بیمارستان از زمان پذیرش با ارائه بسته سلامت، تا مرحله ترخیص با تکمیل فرم رضایتمندی توسط کارشناسان مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرد.
علیمحمدی گفت: در طول سال ، 12 هزار تن در بیمارستان امام رضا (ع) بستری می شوند و با این حال سرعت آماده شدن تخت های بیمارستان برای پذیرش بیماران جدید مناسب و میزان مرگ و میر در این مرکز تخصصی درمانی، پایین تر از حد استاندارد است.
وی افزود: حمایت از بیمه شدگان تامین اجتماعی را در اولویت برنامه های خود قرار دادیم و در این راستا تاکنون بیش از 20 میلیارد ریال را تنها برای عمل تعویض مفصل زانو هزینه کردیم تا افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی این عمل جراحی که بیش از 400 میلیون ریال هزینه دارد را به صورت رایگان انجام دهند.
وی ادامه داد: امروز بیش از 132 پزشک در حوزه های مختلف پزشکی در بیمارستان امام رضا (ع) فعالیت می کنند و به ارائه خدمات متنوع حوزه سلامت می پردازند، اما ما به این وضعیت هم راضی نیستیم و توسعه کمی و کیفی خدمات را در بخش درمان تامین اجتماعی استان قم دنبال می کنیم.
علی محمدی گفت: در طول سال 2 میلیون بار مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی قم برای انجام درمان مستقیم و پنج میلیون و 600 هزار بار مراجعه برای درمان غیر مستقیم صورت می گیرد.
وی افزود: دارندگان دفترچه های درمان تامین اجتماعی در زمان مراجعه به این مراکز اگر دفترچه خود را به همراه نداشتنه باشند می توانند با ارئه کارت ملی از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی بهره مند شوند، چرا که پرونده بیمه شدگان تامین اجتماعی برای دریافت خدمات حوزه سلامت به صورت الکترونیکی درآمده است و پزشکان می توانند در قالب شبکه مجازی به آن دسترسی داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد ارتباط مجازی میان مراکز درمانی و پزشکان، ادامه داد: استقرار نظام ارجاع در مراکز درمانی تامین اجتماعی قم باعث می شود هر بیماری باتوجه به نوع بیماری به پزشک متخصص همان حوزه معرفی شود تا بیماری وی با دقت بیشتری مورد رسیدگی قرار گیرد و در وقت و هزینه درمان صرفه جویی شود.
علیمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از مصرف بالای دارو در استان قم و کل کشور، گفت: اعتماد بیماران به پزشکان نقش مهمی در کاهش مصرف دارو دارد؛ مصرف بالای دارو به خصوص آنتی بیوتیک ها، مقاومت دارویی در بدن بیماران ایجاد کرده و فرآینده درمان را دشوار می کند.
720 هزار بیمه شده تامین اجتماعی در استان قم از خدمات درمانی این سازمان استفاده می کنند.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده:جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.