به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر مقدس قم در مصلای قدس با ابراز نگرانی جهان اسلام از محاصره منزل شیخ عیسی قاسم توسط آل خلیفه افزود: وضعیت سلامتی ایشان نگران کننده است و دولت بحرین با محاصره منزل ایشان، اجازه انتقال این روحانی دلسوز را به بیمارستان نمی‌ دهد.
پس از اوج گیری تظاهرات ضد دولتی در بحرین رژیم این کشور شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را به دلیل سخنرانی‌هایش تحت تعقیب قضایی و سپس حصر خانگی قرار داد.
مردم بحرین در اعتراض به وخامت حال شیخ عیسی قاسم در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.
وی در ادامه با بیان این که بسیج یک تفکر و فرهنگ است، گفت: تفکر بسیجی در اندیشه امام راحل، الگویی از طرز تفکر حضرت محمد(ص) بود، یعنی همان طور که پیامبر بزرگوار اسلام(ص) حکومت خود را مردم نهاد اداره می ‌کرد، ما نیز باید به پیامبر بزرگوار اسلام(ص) تاسی و از این تفکر پیروی کنیم تا امور مسلمانان به دست مسلمانان انجام شود.
سعیدی همچنین با اشاره به آغاز هفته وحدت خاطرنشان کرد: به ابتکار نظام، این هفته به نام هفته وحدت نامگذاری شده است تا مسلمانان ضمن شادی و سرور، ذکر فضائل و اهداف پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) را داشته باشند.
وی گفت: خداوند متعال در مورد ارتباط مذاهب اسلامی دستورهایی دارد که توسط اهل بیت(ع) و بزرگان به ما ابلاغ شده است، از جمله این که امام جعفر صادق(ع) به شیعیان توصیه می‌ کند که از ارتباط داشتن با مسلمانان کوتاهی نکنند و حتی در صف ‌های نماز آنها حضور داشته باشند.
وی افزود: ائمه اطهار(ع) نه تنها شیعیان را به وحدت سفارش می ‌کردند، بلکه خود نیز در تعامل با سایر مذاهب اسلامی پیشقدم بودند، امام علی(ع) فرموده‌ اند که در امت اسلامی، هیچ کس مانند من وجود ندارد که به وحدت امت حضرت محمد(ص) و انس و الفت مسلمانان با یکدیگر دلسوزتر باشد، این سخنان را کسی بیان می ‌کند که بیشترین حق را بر مسلمانان دارد.
12 ربیع الاول سالروز ولادت رسول اکرم اسلام(ص) به روایت اهل سنت و 17 ربیع الاول نیز به روایت دیگری سالروز ولادت پیغمبر بزرگوار اسلام(ص) می باشد و 12 تا 17 ربیع الاول به نام هفته وحدت نامگذاری شده است.
سعیدی با اشاره به 10 آذر سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و نامگذاری این روز به نام روز مجلس گفت: شهید آیت الله مدرس، رادمردی که در سنگر مجلس شورا با صدای رسا، حق می گفت و دربرابر شاه خائن و اربابان او تمام قد و یک تنه می ایستاد و از حق مردم خود دفاع می کرد.
وی افزود: این روز را روز مجلس نامیده اند، تا نمایندگان مجلس با تاسی به آن قهرمان عرصه مجلس از حقوق مردم دفاع کنند و در برابر مستکبران بایستند که این روز را به رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبریک می گوییم و آرزوی موفقیت داریم که ان شاءالله بُعد نظارتی خودشان را در ابعادی که به آنها مربوط می شود، بیشتر کنند.
وی هم چنین به سالروز درگذشت آیت الله بهاءالدینی و روز تصویب قانون اساسی اشاره کرد و این 2 مناسبت را گرامی داشت و گفت: قانون اساسی این سند پرافتخار ثمره تلاش فقها و اندیشمندان اسلام شناس و دلسوز نسبت به ایران اسلامی است.
سعیدی با اشاره به 12 آذر روز جهانی معلولان از مسئولان خواست تا به حقوق معلولان توجه بیشتر داشته باشند و نیز با اشاره به 13 آذر، روز بیمه گفت: بیمه نوعی خدمت در زمان معین به افراد جامعه است که باید مطالبات بیمه ها را دستگاه ها بپردازند تا آنها بتوانند خدمت بیشتر و بهتری به مردم داشته باشند.
وی هم چنین به 16 آذر روز دانشجو اشاره و اظهار کرد: دانشجویان عزیز با آگاهی و بصیرت لازم در برابر مستکبران بایستند و با سلاح علم و تخصص، کشور عزیز ایران را در تراز انقلاب اسلامی آن چنان قدرتی ببخشند که تمام اهداف شوم دشمنان نسبت به ایران ناکام بماند.
وی همچنین از رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به خاطر زحمات و خدمات وی و همکارانش به ویژه در مساله زلزله زدگان و بحث زکات تقدیر کرد و گفت: زکات از آموزه های قرآنی است که کنار نماز ذکر شده است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: زکات آثار و برکات زیادی برای جامعه دارد و امت باید به امر زکات اهتمام بیشتری داشته باشند.
سعیدی همچنین اظهار کرد: فتنه گران داعشی و گروه های تفکیری به نام اسلام دست به وارونه جلوه دادن اسلام در دنیا زده اند و اسلام ناب محمدی(ص) که اسلام رحمت العالمین است را خشن و بی رحم در جهان معرفی کرده اند تا افراد رو به اسلام نیاورند.
وی گفت: امروز که مسلمانان در آستانه جشن میلاد پیامبر اعظم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) هستند و از شکست خوردن داعشی های واهبی در عرصه نظامی خشنودند بدانند که این شجره خبیثه ملعونه تفکرش همچنان باقی است و به شدت تبلیغ و ترویج می شود و برای وارونه نشان دادن اسلام با پشتوانه همه جانبه آمریکا، اسراییل و مرتجعان وهابی منطقه از هیچ اقدامی فروگذار نکرده اند و باید بابصیرت با این تفکر مقابله کرد.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.