به گزارش ایرنا، خادمان حرم حضرت معصومه(س) با اجتماع در مسجد امام حسن عسکری(ع) و بهره مندی از سخنرانی در خصوص زندگی پیشوای یازدهم شیعیان، در قالب دسته عزاداری از این مسجد به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) حرکت کرده و اشک ماتم ریختند.
در طول مسیر مداحان اهل بیت(ع) در دسته عزاداری خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به مرثیه ‌سرایی و ذکر مصیبت پرداختند و عزاداران در کنار خادمان این شهادت جانگداز را خدمت بانوی آب و آیینه تسلیت عرض کردند.
قشرهای مختلف مردم، هیات های مذهبی، علما و فقها در کنار مسئولان و خادمان آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) برای شرکت در مراسم سوگواری وارد حرم مطهر حضرت معصومه(س) شدند.
خادمان حرم حضرت معصومه(س) شال عزا بر گردن انداخته و پرچم های سیاه را در دست گرفته بودند و مردم متدین قم و زائران ایرانی و غیرایرانی بر سر و سینه زنان عشق و ارادات خویش را به خاندان اهل بیت(ع) به نمایش گذاشتند.
در پایان این مراسم با حضور آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) آیین خطبه خوانی خادمان در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.
آیین مذهبی و سنتی حرکت دسته عزاداری خادمان حرم حضرت معصومه(س) به سمت حرم، در سوگواری های مختلف از جمله سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) پیشوای هفتم شیعیان و شهادت امام جواد الائمه فرزند امام رضا(ع) پیشوای نهم شیعیان نیز اجرا می شود.
هشتم ربیع الاول مصادف با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) یازدهمین امام شیعیان است که در سال 260 هجری قمری با زهر معتمد عباسی به شهادت رسیدند.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.