به گزارش ایرنا، در ابتدای این مراسم نماز جماعت مغرب و عشا با حضور آحاد مردم شهید پرور قم به امامت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید برگزار شد.
** این مراسم در فضایی معنوی و با بهره گیری از جلوه های بصری ویژه برگزار شد و در جریان آن هنرمندان به اجرای تئاتر آیینی با موضوع حماسه های رزمندگان در دوران دفاع مقدس پرداختند.
** همچنین حضور پرشور جانبازان، ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس به عنوان پیشکسوتان جهاد و شهادت در این مراسم از جلوه های قابل توجه آن بود که چشم همگان را به خود جذب می کرد.
** در این مراسم صلوات خاصه امام رضا (ع) به صورت جمعی رو به سوی بارگاه مطهر ایشان قرائت شد و حاج حسن شالبافان مداح اهل بیت (ع) به ذکر مصیبت امام هشتم پرداخت.
** اجرای گروه سرود عترت در ذکر فضایل امام رضا (ع) از دیگر جلوه های این مراسم بود که توسط جمعی از نوجوانان استان صورت گرفت.
** حضور خادمان بارگاه مطهر رضوی با پرچم متبرک آستان مقدس امام رضا (ع) نیز از دیگر جلوه هایی بود که معنویت خاصی را به مراسم بخشید.
شهید مهدی زین ‏الدین در 18 مهرماه سال 1338 هجری شمسی، در خانواده‏ای مذهبی در شهر تهران متولد شد. با آغاز جنگ تحمیلی و رشادت ‏های فراوانی که شهید زین‏ الدین از خود نشان داد باعث شد تا فرماندهان مسئولیت‏ های حساس و کلیدی را به او واگذار کنند. بدین ترتیب، شهید زین‏الدین به عنوان مسئول شناسایی یگان ‏ها و پس از آن به عنوان مسئول اطلاعات عملیات سپاه دزفول و سپس مسئول اطلاعات عملیات محورهای سوسنگرد انتخاب شد.
او در عملیات بیت‏المقدس و آزادسازی خرمشهر، مسئولیت اطلاعات عملیات قرارگاه نصر را پذیرفت و در عملیات رمضان، به سرپرستی تیپ 17 علی‏ابن ابی‏طالب قم و سرانجام به فرماندهی لشکر 17 سپاه امام علی‏ بن ‏ابی ‏طالب(ع) قم منصوب شد.
در آبان سال 1363 شهید مهدی زین ‌الدین فرمانده لشکر 17 سپاه امام علی بن ابی طالب در دوران دفاع مقدس به همراه برادرش مجید (که مسئول اطلاعات و عملیات تیپ 2 لشکر علی‌بن ابیطالب(ع) بود) جهت شناسایی منطقه عملیاتی از کرمانشاه به سمت سردشت درحال حرکت بود که در درگیری با نیروهای ضد انقلاب به شهادت رسید.
بیست و چهارمین یادواره سردار شهید مهدی زین الدین و 6 هزار شهید استان قم با حضور سردار محمد رضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، آیت الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری و احمد امیر آبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم، سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، جمعی از مسئولان ملی و استانی، روحانیت معزز و آحاد مردم شهید پرور استان قم برگزار شد.
در این مراسم از اولین جلد مجموعه نبردهای انقلابی که به کارنامه لشکر عملیاتی 17 علی بن ابیطالب (ع) در دوران دفاع مقدس می پردازد، رونمایی شد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.