به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی روز پنجشنبه در دیدار با مراجع تقلید در قم افزود: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تبدیل شدن بقاع متبرک امامزادگان به قطب فرهنگی این تعداد روحانی در مناسبت های مختلف حضور پیدا کرده و مدیریت فرهنگی بقاع را بر عهده گرفته اند.
وی افزود: همچنین با گسترش برنامه های قرآنی مبنی بر تربیت حافظان قرآنی، مسابقه هایی در این خصوص در سطح کشوری برگزار می شود که امسال 400 هزار تن مشارکت داشته اند و با همکاری وزارت آموزش و پرورش سه میلیون دانش آموز در طرح های قرآنی اوقاف شرکت کرده اند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: در همین راستا پنج هزار و 700 دانشجو در دانشگاه علوم قرآنی نیز مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان این که 28 هزار و 500 موقوفه در کشور به ثبت رسیده است گفت: از سال 58 تا سال 88، حدود 13 هزار و 500 موقوفه و از سال 89 تا 96 نیز بیش از 15 هزار موقوفه ثبت شده است.
وی گفت: موقوفه های فاقد تولیت در کشور شناسایی شده و در سامانه مربوطه به ثبت رسیده است و در حال حاضر به دنبال به روز کردن اجاره بها در موقوفه ها هستیم تا به وضعیت آنان رسیدگی شود.
محمدی با اشاره به این که 800 نوع نیت واقفان تاکنون به ثبت رسیده است گفت: اجرای برنامه های وقف در کشور بر اساس نیت واقفان است تا به آنان عمل شود.
به گفته وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون بیش از 11 میلیون مترمکعب بازسازی بقاع متبرک امامزداگان صورت گرفته است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در سفر به شهر مقدس قم با حضرات آیات سبحانی، نوری همدانی، علوی گرگانی و جوادی آملی از مراجع تقلید و یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت و گو کرد.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.