به گزارش ایرنا، محمد رضا یوسفی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین کنگره شهدای دانشجو در سال 93 برگزار شد و این دومین کنگره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوگیری از فرهنگ عاشورایی و شهدای دفاع مقدس ترتیب می یابد
از هشت شهید گمنام دفاع مقدس که روز 20 مهرماه در قم تشییع می شود، پیکر مهطر 2 شهید برای حضور در کنگره دانشجویی به دانشگاه آزاد اسلامی قم انتقال داده شده و سپس در دانشگاه پیام نور قم تدفین می شود.
وی افزود: این کنگره با فعالیت های خودجوشانه دانشجویان بسیجی آغاز شده است و دبیرخانه آن به صورت دائمی تشکیل شده تا برنامه های مربوط به فرهنگ و شهدا استمرار پیدا کند.
وی با بیان این که یکی از مسائل مهم در دانشگاه ها پرداختن به نظریه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مباحث فرهنگی است گفت: دانشگاهیان باید با مطالعه در این حوزه ورود پیدا کنند تا نیروهای متدین هم طراز انقلاب اسلامی تربیت شوند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم ادامه داد: جایگاه شهادت در نزد خداوند و بر اساس آموزه های دینی در سطح والایی قرار دارد، در همین راستا باید به دنبال گسترش فعالیت های فرهنگی با رویکرد ایثار و شهادت که خاسته بزرگان دین و مراجع تقلید است اهتمام ورزید.
وی با تاکید بر این که انتقال مفاهیم شهادت و دفاع مقدس به نسل حاضر ضروری است گفت: جوانان باید بر اساس فرهنگ عاشورایی و حماسه ساز تربیت شوند، چراکه امروزه دشمنان قسم خورده اسلام به دنبال کم رنگ کردن فرهنگ حسینی و مهدویت هستند.
یوسفی اضافه کرد: در راستای برگزاری کنگره شهدای دانشجویی به دنبال هماهنگی با سایر دانشگاه ها در خصوص استمرار و گسترش برنامه های فرهنگی هستیم.

** رونمایی از 2 کتاب با موضوع شهدای دانشجو
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی قم نیز در این نشست خبری به تشریح برنامه های کنگره شهدای دانشجویی پرداخت و گفت: در این کنگره از خانواده 30 شهید دعوت شده است.
داود محبی افزود: در این آیین 2 کتاب با عنوان « 176 شهید دانشجوی استان قم و سبک زندگی 42 شهید شاخص » رونمایی می شود.
وی بیان داشت: از یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی نیز که توسط دانشجویان بسیجی طراحی و اجرا شده است در روز کنگره رونمایی خواهد شد.
وی، دستاوردهای این کنگره را بازدید از خانواده های شهدا، دیدار با مراجع تقلید و استفاده از رهنمودهای آنان در خصوص ترویج فرهنگ حسینی و شهادت، اهتمام به برنامه های فرهنگی با عنوان ایثار، نامگذاری ساختمان های دانشگاه به نام شهدا، معرفی شهدای دانشجو و وصیت نامه های آنان و سایر برنامه های فرهنگی برشمرد.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.