حجت ‌الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اهل بیت (ع) در روایت های متعدد مسلمانان را به رفع حاجت های برادران و خواهران دینی خود در شرایط مصیبت و گرفتاری سفارش کرده اند و برای این عمل ثواب های زیادی برشمرده اند.
وی بیان کرد: کمک رسانی به مردم زلزله زده غرب کشور که در شرایط دشواری قرار دارند، بهترین مصداق برای عمل به توصیه های دینی است و در همین رابطه هر کدام از مردم مذهبی قم می توانند کمک رسان و یاری گر حادثه دیدگان باشند.
وی ادامه داد: در میان کشورهای دنیا، ایران بالاترین میزان تعداد داوطلبان را در اختیار دارد و این افراد آماده اند تا در شرایط دشوار به حادثه دیدگان کمک کنند؛ امروز بهترین فرصت است تا این داوطلبان در صحنه حاضر شوند و درد و رنج مردم مظلوم غرب کشور را التیام دهند.
قاسمی نیا گفت: امروز مومنان، هیات های مذهبی، خیران و همه آحاد جامعه می توانند با کمک های نقدی و غیر نقدی خود، گرسنه را غذا دهند و تشنه ای را سیراب کنند.
وی بیان کرد: برخی از اقلام مورد نیاز مردم زلزله زده باید به صورت فوری تهیه و در اختیار آنان قرار گیرد، بنابراین از دست دادن وقت و کار خیر را به فردا انداختن به صلاح نیست.
وی ادامه داد: اگر همگان در تامین نیازهای زلزله زدگان مشارکت کنند، دست مسئولان برای امدادرسانی بهتر و به هنگام باز و از پیچیده تر شدن وضعیت جلوگیری می شود.
قاسمی نیا با بیان این که جمعیت هلال احمر بر اساس لیست اقلام مورد نیاز برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه آماده دریافت کمک های مردمی استان قم است، گفت: مردم خیر و نوعدوست می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب99999 نزد کلیه بانک ها و یا شماره کارت 4606-7006-3277-6104 نزد بانک ملت بنام جمعیت هلال احمر واریز کنند.
وی بیان کرد: همچنین شماره حساب های 702070 و 800300 نزد بانک ملی و همچنین شماره گیری از طریق تلفن همراه با کد #112*3*741* از راه های دریافت کمک های نقدی مردم است.
وی ادامه داد: برای تسهیل در جمع آوری کمک ها، کد #724* نیز برای جمع آوری کمک های مردمی جهت زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا، وقوع زمین لرزه ای با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین(ریشتر) شامگاه یکشنبه 21 آبان 96، استان کرمانشاه را لرزاند.
دراین حادثه دردناک 432 کشته و بیش از 9 هزار تن مصدوم شدند.
7405/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.