به گزارش ایرنا، سید صدرالدین موسوی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته پژهش در استانداری قم، اظهار داشت: این نمایشگاه در 25 غرفه با همکاری نهادها، دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و حوزوی با برگزاری کارگاه های علمی و پژوهشی برپا می شود.
وی افزود: همچنین همایش تجلیل از پژوهشگران برتر با معرفی نخبگان پژوهشی، صاحبان ایده های برتر و نوآوران، 19 آذرماه امسال در دانشگاه علوم پزشکی قم ترتیب می یابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم با بیان این که پژوهش ها و ایده ها باید به مرحله کاربردی سازی برسد گفت: پژوهشگران با نگاه های نقادانه و موشکافانه مشکلات را مورد بررسی قرار دهند و طرح و راهکاری برای رفع آن در نظر بگیرند که طرح های سازنده باید حمایت شود.
وی ادامه داد: کارمندانی که دارای توان پژوهشی و یا ایده هستند می توانند مدیران را در رسیدن به اهداف سازمانی و خدمات رسانی مطلوب به مردم کمک کنند.
وی تاکید کرد: برگزاری جلسه های هماهنگی و رسیدگی به وضعیت پژوهش باید با هدف رفع مشکلات استان در حوزه پژوهش به صورت مستمر برگزار شود تا تدابیر خوبی در خصوص اقدام های پژوهشی در عرصه های مختلف انجام شود.
موسوی با بیان این که سطح فعالیت های پژوهشی یکی از شاخص های اصلی توسعه جامعه است گفت: پژوهش های بنیادی به توسعه و تعمیق مبانی علوم مختلف کمک شایانی می کند و در عرصه های صنعتی، فرهنگی، کشاورزی و علمی و فنی می تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: جایگاه پژوهشگران در استان قم باید مورد تکریم قرار گیرد تا الگویی برای سایر افراد باشند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی به منظور گسترش فرهنگ پژوهش در جامعه روز 25 آذرماه به نام روز پژوهش نامگذاری شده است.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.