در پیام آیت الله مکارم شیرازی که نسخه ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: زمین‌ لرزه ‌ای که در غرب کشور رخ داد و جمعی از هموطنان عزیز ما را به کام مرگ فرو برد و یا مجروح ساخت و خانه‌ های زیادی را ویران کرد موجب تاسف شدید گردید.
وی در این پیام ابراز امیدواری کرده است: دولت و همه مسئولان هر چه زودتر به ترمیم خرابی‌ها و نگهداری آسیب‌دیدگان و نجات مجروحان اقدام نمایند و خیران و نیکوکاران نیز در این راه کمک شایسته کنند تا از این طریق مرهمی بر دل‌های مجروح این عزیزان گذارده شود.
وی در این بیانیه همچنین افزوده است: در ضمن مومنان مجاز هستند از یک سوم سهم مبارک امام(ع) برای این کار خداپسندانه استفاده نمایند و إن‌شاءالله از برکات معنوی و الهی آن برخوردار شوند.
این مرجع تقلید همچنین با ابراز تاسف نسبت به خسارات جانی و مالی کشورهای همسایه بیان داشته است: امیدواریم مسئولان محترم آن کشورها نیز حداکثر تلاش خود را برای جبران خسارت‌ها و نجات مصدومان داشته باشند.

** استاندار قم نیز با صدور پیام تسلیتی در پی حادثه تلخ زمین لرزه به استاندار کرمانشاه آورده است: خبر وقوع حادثه تلخ زلزله در استان کرمانشاه و کشته و زخمی شدن جمعی از هموطنان عزیز در شهرهای سرپل ذهاب، اسلام آباد و مناطق مجاور، موجب تاسف و تالم روحی و قلبی اینجانب و مردم نوع دوست استان مقدس قم شد.
سید مهدی صادقی در این پیام ضمن ابراز همدردی و اعلام مراتب آمادگی استان قم برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده، این ضایعه دردناک را به استاندار کرمانشاه و مردم غیور و بزرگوار آن استان، به ویژه خانواده‌های محترم آسیب دیده و عزادار تسلیت عرض کرده، از درگاه خداوند متعال برای جان باختگان فقید این حادثه، رحمت و غفران واسعه الهی، برای مصدومان عزیز شفای عاجل و برای بازماندگان طلب صبر و بردباری مسالت کرده است.
به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
براساس آخرین آمار این زلزله تاکنون 207کشته و 2 هزار و 504 مصدوم داشته است.
/8138/ 1175 تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.