به گزارش ایرنا، سید صدرالدین موسوی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیسان سابق و جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در سالن همایش های اتاق بازرگانی قم، افزود: دولت برای عبور از اتکا به درآمدهای نفتی، وصول درآمدهای مالیاتی به خصوص اخذ مالیات از واحدهای اقتصادی که فرار مالیاتی دارند را هدف خود قرار داده است و در قم نیز با شفاف سازی فعالیت های بنگاه های اقتصادی این هدف با نظارت دقیق دنبال می شود.

**70 هزار واحد تجاری در قم فعالیت می کنند
معاون استاندار قم گفت: 70 هزار واحد تجاری در استان قم وجود دارد که تنها فعالیت اقتصادی 40 هزار مورد از آن ها مشهود است.
وی بیان کرد: وضعیت فعالیت اقتصادی 27 هزار و 800 واحد تجاری در استان قم نامشخص است و 6 هزار واحد صنفی بدون مجوز در این استان فعالیت می کنند که تعیین تکلیف آن ها می تواند نقش موثری در وصول درآمدهای مالیاتی و شکوفایی اقتصادی استان قم داشته باشد.
وی ادامه داد: ارائه نکردن به موقع اسناد و مدارک توسط واحدهای تولیدی به اداره کل مالیاتی و تامین اجتماعی استان، مشکل هایی را در این بخش به وجود آورده که با همکاری و تعامل قابل حل است.
موسوی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت، نقش بسیار تاثیرگذاری در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان قم دارد و در همین رابطه مجوعه استانداری آماده است به عنوان نهاد حاکمیتی نهایت همکاری را با این سازمان و مسئولان آن داشته باشد.
در این آیین با حضور محمد رضا فیاض معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان استانی از خدمات احمد ذاکری در طول سه سال ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تجلیل و محمود سیجانی با حکم محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، به عنوان سرپرست جدید این سازمان معارفه شد.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.