به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی چهارشنبه شب در دیدار رئیس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما اکنون با یک دنیای بی بیکرانی مواجه هستیم که به سرعت در حال پیشروی می باشد و مدیریت این فضا نیازمند هوشمندی، هوشیاری، بصیرت و آگاهی خاصی است.
وی، فرهنگ سازی و آموزش در عرصه فضای مجازی را بسیار مهم دانست و گفت: باید بخش عمده ای از مردم پدیده فضای مجازی را درک و در این عرصه فعالیت داشته باشند.
اعرافی یادآورشد:ما نیازمند بسته های آموزشی فضای مجازی هستیم که باید این بسته ها تهیه و به صورت کاربردی و مهارتی در اختیار طلاب و مردم گذاشته شود.
وی با اشاره به اهتمام حوزه به فضای مجازی ادامه داد: در مدیریت جدید حوزه که نظامات جامع نوشته شده و در حال تصویب است، مساله بازآفرینی حوزه در فضای مجازی به عنوان یک راهبر کلان در منشور حوزه پیش بینی شده است.
اعرافی خاطرنشان کرد: شورای فضای مجازی و رسانه نیز از موارد دیگری است که در حوزه های علمیه مورد توجه است و ما بر این باوریم که حوزه در فضای مجازی مسئولیت های سلبی و ایجابی دارد.
وی بیان داشت: با نگاه به ظرفیت های جامعه المصطفی العالمیه نیز می توان در خارج از کشور، ظرفیت و حتی افق های جدیدی را باز کرد.
وی ادامه داد: بیش از 300 انجمن فرهنگی از 130 ملیت با 10 هزار عضو و صدها سایت در جامعه المصطفی فعال است که ظرفیت بزرگی برای ما در این فضا می باشد.
سخنگوی حوزه علمیه قم نیز در این دیدار با اشاره به اینکه دید حوزویان نسبت به فناوری های جدید با گذشته متفاوت شده است، گفت: در گذشته حوزه در برابر فناوری جدید واکنش منفی نشان می داد، ولی امروز نه تنها واکنش منفی جواب نمی دهد بلکه این دیدگاه در حوزه نیز وجود ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی افزود: متاسفانه این فناوری جدید که امروز وارده شده، همراه با فرهنگ خود نیامده است، حوزه نیز در این زمینه آمادگی دارد که در این عرصه فعالیت داشته باشد.
وی ادامه داد: تولید محتوای دینی برای رسانه های دیجیتال از وظایف رسمی حوزه های علمیه است و اگر زودتر کارگروه همکاری میان حوزه و وزارت ارشاد شکل بگیرد بسیار مفید خواهد بود.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.