به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه وی روز چهارشنبه در دیدار فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد کشور، افزود: اسلامی شدن علوم آموزشی و محتوایی نیازمند هم افزایی با علمای ربانی و فقیهان است.
آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که ریشه انقلاب از حوزه و دانشگاه ها بوده است، اضافه کرد: اگر این 2 مرکز علمی متحد باشند و بتوانند این وحدت را پویاتر کنند، به طور حتم آثار آن دو چندان خواهد بود.
وی با اشاره به این که در گذشته مراکز علمی حوزه و دانشگاه یکی بودند، گفت: متاسفانه در آن زمان روشنفکران بدترین و بالاترین ظلم را در حق مردم متدین ایران اسلامی کرده و با عمل بد خود سبب جدایی حوزه از دانشگاه و جدایی دین از سیاست شده و حتی فکر جامعه جوان را با اصطلاحات غربی درگیر کردند.
وی افزود: از دیگر آسیب های این روشنفکران، حذف کتاب و متون آموزشی ارزشی و اسلامی از دانشگاه ها بود و مباحث غیرتوحیدی و غیراسلامی را وارد دانشگاه کردند؛ این خالی کردن دانشگاه از مباحث توحیدی باعث سکولارشدن دانشگاه ها شد؛ ولی امام راحل توانست با این تفکرات غیر دینی مبارزه کند.
این مرجع تقلید با تاکید بر اخلاق و تربیت جوانان براساس ارزش های اخلاقی دینی در دانشگاه ها، گفت: اساتید در این عرصه نقش مهمی دارند؛ کسانی در دانشگاه حضور یابند که تفکر الهی و انقلابی و ارزشی داشته باشند تا بتوانند جوانان را متدین کنند.
وی با بیان این که دانشگاه آزاد توانسته خدمات خوبی در کشور و در مناطق محروم ارائه دهد، بر وحدت و هم افزایی بین حوزه و دانشگاه برای رفع مشکلات اخلاقی، فرهنگی و محتوای آموزشی در دانشگاه تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دشمنان برای از بین بردن انقلاب صف کشیده اند و دائم درصدد توطئه هستند، بر بصیرت افزایی و وحدت آحاد مردم تاکید کرد.
آیت الله نوری همدانی با بیان این که نفوذ دشمن در منطقه بسیار زیاد است و حتی در خاورمیانه نگذاشتند محرم حسینی برگزار شود، گفت: امروز در شرایط بسیار حساسی قرار داریم و باید به نحوی فعالیت کنیم تا اسلام بیش از این دچار آسیب شود.
/2085/ ۶۱۳۳/ تنظیم کننده: سمیه حیدری **-انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.