معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: امسال جشن عاطفه ها برای استفاده از ظرفیت کمک های مردمی و دانش آموزان در 2 مرحله برگزار شد.
اکبر رشیدی افزود: مرحله نخست جشن عاطفه ها در 23 و 24 شهریورماه در سطح استان ترتیب یافت که با افزایش 86 درصدی نسبت به سال گذشته، 10 میلیارد و 570 میلیون ریال کمک نقدی و کالا برای نیازمندان جمع آوری شد.
وی ادامه داد: دومین مرحله، امروز با نام مهر عاطفه ها در 775 واحد آموزشی سطح استان برگزار شد که در این راستا هفته گذشته 200 هزار پاکت جمع آوری کمک های نقدی میان دانش آموزان توزیع شده بود.
رشیدی اضافه کرد: با توجه به این که چهار هزار و 200 دانش آموز نیازمند در قم ساکن هستند، 2 میلیون و 500 هزار ریال به هر کدام از این دانش آموزان کمک می شود که گرچه جوابگو نیست، ولی می تواند تا حدودی از نیازهای آموزشی آن ها را تامین کند.
وی خاطرنشان کرد: مبالغ جمع آوری در هر مدرسه به دانش آموزان همان مدرسه در قالب بن اهدا می شود.
به گفته وی، سال گذشته در مرحله دوم جشن عاطفه ها، یک میلیارد و 400 میلیون ریال پول نقد جمع آوری شد.
20 هزار و 592 خانوار با جمعیت 35 هزار و 539 تن در استان قم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که 2.8 درصد از جمعیت کل استان را شامل می شود؛ از این تعداد 15 هزار و 820 خانوار فقط کمک های موردی دریافت می کنند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.