به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از رسالت های جامعه مدرسین؛ ارتباط، همدلی و همراهی بین همه حوزه های علمیه در پیشبرد اهداف اسلامی و دینی است.
وی ادامه داد: از این رو جامعه مدرسین چند سالی است برای عملی کردن این ارتباط دو سویه با علمای بلاد اقدام به برگزاری اجلاسیه های منطقه ای و سراسری نموده است .
وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه های سراسری در قم و شرکت یک هزار تن از استادان و روحانیان از استان های مختلف کشور در آن، افزود: در این سلسله جلسه ها موضوع های مرتبط با روحانیت و همچنین دغدغه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و آسیب های اجتماعی به تناسب نیازهای هر استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.
امام جمعه موقت قم گفت: با توجه به وجود 31 استان و زمان زیادی که باید صرف برگزاری اجلاسیه های استانی می شد، مطابق تصمیم هیات رئیسه جامعه مدرسین و شورای عالی مدیریت حوزه مقرر شد اجلاسیه های استانی به شیوه منطقه ای با حضور استان هایی که از نظر فرهنگی به یکدیگر نزدیک هستند، انجام شود.
حسینی بوشهری با بیان این که تاکنون اجلاسیه های منطقه ای جامعه مدرسین در استان هایی مانند خراسان رضوی، کرمانشاه، یزد و فارس برگزار شده است، افزود: استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز از ماه ها قبل و با هماهنگی امامان جمعه، نمایندگان رهبری و مسئولان اجرایی به عنوان میزبان هشتمین اجلاسیه جامعه مدرسین انتخاب شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کمیسیون های سه گانه حوزه و روحانیت، سیاسی اجتماعی و فرهنگی تبلیغی و برگزاری مستقل جلسه های هر یک از این کمیسیون ها در سه استان حاضر در این اجلاسیه گفت: کلیه مباحث مطرح شده در این جلسه ها به صورت تلفیقی و یک مجموعه واحد تنظیم شده است.
حسینی بوشهری یادآور شد: هدف جامعه مدرسین از برگزاری این اجلاسیه، فارغ از مسائل کشوری و کلان، پرداختن به مسائل منطقه ای و مبتلابه هر یک از این استان هاست، تا با تبادل نظر برای مشکلات گره گشایی کرده و به راه حل هایی در جهت تقویت بنیه اجتماعی برسیم.
دبیر هشتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: بعد از این اجلاسیه کلیه مباحث و مطالب جمع بندی شده و طی نامه ای به امضای ریاست عالی جامعه مدرسین به نهادهای مخاطب از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و دیگر نهادهای فرهنگی و حوزوی ارایه و سپس از آنها مطالبه گری می شود.
حسینی بوشهری همچنین با اشاره به شرکت یک هزار و 100 تن از علما و فضلای سه استان یاد شده، افزود: تعداد 150 تن از قم و اعضای شورای عالی مدیریت حوزه، جامعه مدرسین، معاونت های حوزه های علمیه برادران و خواهران و مدیران نیز از شرکت کنندگان این اجلاسیه به شمار می آیند.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.