به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: این سوگواره با مشارکت همه دانشگاه های کشور به منظور استفاده تخصصی از حوزه علم، هنر و ادبیات برای بیان ارزش های دینی در سطح جامعه، ترتیب می یابد.
وی بیان کرد: یکی از دستاوردهای نظام اسلامی، ارائه ارزش های دینی در قالب هنر و ادبیات است و این سوگواره نیز زمینه حضور استعدادهای برتر دانشجویی را برای انتقال مفاهیم دینی با استفاده از ظرایف هنری و ادبی، فراهم می کند.
وی با اشاره به این که سوگواره «سفر تا صفر» در سه رشته پژوهشی، ادبی و هنری برگزار می شود و شرکت کنندگان می توانند آثار خود را در این رشته ها ارائه دهند، ادامه داد: «مقاله های علمی» در بخش پژوهشی؛ شعر، داستان کوتاه و نمایشنامه خوانی در «بخش ادبی» و عکس، پوستر و خوشنویسی در «بخش هنری» این سوگواری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
معاون فرهنگی دانشگاه قم گفت: علاوه بر دانشگاهیان سایر افراد صاحب آثار علمی و هنری نیز می توانند در این سوگواره شرکت و آثار خود را به دبیرخانه آن ارسال نمایند.
وی با اشاره به این که آخرین مهلت ارسال آثار هشتم آبان ماه است، افزود: بعد از بررسی آثار نتایج ارزیابی ها با حضور داوران صاحب نظر در هر بخش، تا شانزدهم آبان ماه مشخص خواهد شد و به اطلاع برگزیدگان خواهد رسید.
وی ادامه داد: آیین اختتامیه سوگواره ملی «سفر تا صفر» 22 آبان ماه در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار و از منتخبان آثار برتر با اهدای جوایز و لوح تقدیر تجلیل خواهد شد.
این سوگواره با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد دانشگاهی و سازمان تبلیغات اسلامی از سال 1393 کار خود را آغاز کرده است؛ دوره اول و دوم این سوگواره در سطح منطقه ای به ترتیب در سال‌های 93 و 94 و دوره سوم آن در سطح استانی در سال 95 برگزار شد.
علاقه‎مندان برای شرکت در این جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‎توانند به نشانی http://safartasafar.ir مراجعه کنند.
7405/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.