به گزارش ایرنا، نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم در مصلای قدس درحالی برگزار شد که سراسر فضای مصلا با پارچه های مشکی سیاه پوش شده بود و قبل از ایراد خطبه های نماز جمعه مداحان اهل بیت (ع) به نوحه سرایی و ذکر مصایب اهل بیت (ع) پرداختند.
همچنین آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه (س) و خطیب این هفته نماز جمعه قم به روضه خوانی در غم شهادت حضرت علی اکبر (ع) پرداخت و شهادت این جوان رشید را مصیبتی بزرگ برای سید الشهدا (ع) دانست؛ مردم نمازگزار نیز با شنیدن این سخنان بر سر و سینه زنان اشک ماتم ریختند و ارادت خود را به ساحت امام حسین (ع) و شهدای کربلا به نمایش گذاشتند.
حضور پر شور نیروهای نظامی و جوانان بسیجی در مصلای قدس به مناسبت هفته دفاع مقدس نیز از دیگر جلوه های نماز جمعه این هفته قم بود که آمادگی نیروهای مسلح را برای دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، نشان می داد.
همچنین آیت الله سید رحیم توکل عضو مجلس خبرگان رهبری در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه، گفت: هر آنچه در اختیار انسان ها قرار گرفته، امانت خداوند است و روز قیامت از آن سوال خواهد شد؛ تنها اگر انسان از آن امانت در راه رضای الهی استفاده کرده باشد، جواز ورود به بهشت را کسب می کند.
وی بیان کرد: خداوند به انسان ها فطرت پاک عطا کرده و این خود انسان است که آن را پاک نگاه می دارد یا آلوده می کند؛ اگر دل آلوده شد دیگر سخن حق و موعظه در آن راهی ندارد و به همین دلیل است که در روز عاشورا سخنان حق امام حسین (ع) به گوش سپاه دشمن نمی رفت؛ بنابراین آنچه به سر ما می آید، حاصل عملکرد خود ماست.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.