به گزارش ایرنا از روابط عمومی رسانی شهرداری قم، وی روز یکشنبه در دیدار شهردار و مدیران شهری قم، با تاکید بر این که کسانی که برای زیارت وارد شهر قم می ‌شوند نیاز دارند که نزدیک به مرکز شهر و حرم مطهر حضرت معصومه(س) باشند تصریح کرد: ساختمان‌ هایی که اطراف حرم مطهر وجود دارد قدیمی است؛ چند روز قبل متاسفانه در اتفاقی چند تن کشته شدند و باید ساختمان های ایمن احداث شود.
حوالی ساعت 12:50 روز پنجشنبه 30 شهریورماه امسال به دلیل نشت گاز شهری، انفجاری در یک واحد اقامتی 2 طبقه در کوچه آبشار قم به وقوع پیوست که این حادثه، 6 کشته و 15 مصدوم برجای گذاشت.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که اقدام های شهرداری قم حاکی از فکر بلند و فرهنگ مدیریت شهری است، خطاب به مدیران شهری قم تصریح کرد: این اقدام ها نشان می ‌دهد که فکر داشته ‌اید و با یک فکر واحد برای خدمت به اسلام و مردم تلاش می ‌کنید.
وی با بیان این که قم شهری مذهبی است و فضای این شهر باید مذهبی باشد خاطرنشان کرد: تمام نقشه ‌های شهرسازی ما باید اسلامی باشد.
آیت ‌الله نوری همدانی گفت: فضاسازی شهر قم باید طوری باشد که هرکسی در این شهر قدم می‌زند به یاد پیشرفت ‌ها و اقدام ها از صدر اسلام بیفتد.
این مرجع تقلید در ادامه گفت: نباید بابت تاخیر زمانی پولی از مردم گرفت و بیشترین نامه‌ های مردمی به ما در همین خصوص است؛ دیرکرد حرام بوده و نوعی ربا است؛ ربا در هر مملکتی باشد اقتصاد آن فلج خواهد شد.
وی افزود: امروز برخی بانک ‌ها در قبال تاخیری که در بازگشت سرمایه داده می ‌شود پول می‌ گیرند که این ربا است.
آیت الله نوری همدانی گفت: یکی از مصادیق رباخواری همین دیرکرد بانک ‌ها است که در اسلام حرمت بسیاری دارد و در قرآن کریم بر حرمت این مساله بارها تاکید شده است.
وی ادامه داد: ربا به هر شکلی که باشد در اسلام حرام است؛ همه باید سعی کنند نه تنها خودشان دیرکرد ندهند بلکه نگذارند که دیگران نیز دیرکرد دهند که این مصداقی از نهی از منکر است، چراکه نظام ما اسلامی و ولایی است و در این نظام نباید کاری حرام انجام پذیرد.

** شهردار قم نیز در این دیدار، با تاکید بر این که مدیریت جدید شهر قم در دوره پنجم شورای شهر فعالیت می‌کند اظهار کرد: در ابتدای کار ما در 2 سال گذشته چالش‌هایی وجود داشت که مهم‌ترین آنها بدهی‌های کلانی بود که برای ایجاد زیرساخت‌ها در گذشته ایجاد شده بود.
سید مرتضی سقائیان‌ نژاد با اشاره به بدهی 16 هزار میلیارد ریالی شهرداری گفت: اصل پول اخذ شده از بانک ‌ها نزدیک به نیمی از این مبلغ بود که بقیه سود به آن تعلق گرفته بود و نزدیک به سه هزار میلیارد ریال بدهی به پیمانکاران داشتیم.
شهردار قم با تاکید بر این که 900 میلیارد ریال از بدهی‌های شهرداری قم باقی مانده است تصریح کرد: سعی داریم در دوره جدید این مبلغ را به صفر برسانیم.
وی با اشاره به طلب شهرداری از دولت نیز گفت: با همکاری جمعی مدیران، نمایندگان مجلس و علما و مراجع تقلید، 700 میلیارد از این بدهی به صورت اسناد خزانه تهاتر شد.
سقائیان‌نژاد به طرح های نیمه تمام شهر قم اشاره کرد و افزود: خوشبختانه بیش از 96 درصد آنها تکمیل شده و اعتماد مردمی جلب شده است.
شهردار قم به ساماندهی دست‌ فروشان هسته مرکزی شهر اشاره کرد و گفت: با لحاظ مسائل امنیتی بسترهایی برای خروج آنها از هسته مرکزی شهر فراهم شده است.
8138/ 1175 تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.