به گزارش ایرنا، ستار محمودی عصر سه شنبه در آیین افتتاح طرح آبرسانی به روستاهای بالادست شهر کهک قم در سالن همایش های این شهر، افزود: دولت تدبیر و امید همواره به دنبال تامین آب مورد نیاز ساکنان مناطق مختلف ایران است و آن را مهمترین عامل برای توسعه اقتصادی کشور می داند.
وی بیان کرد: دولت با اعتباری بالغ بر 500 میلیون دلار، شرایط بهره مندی از آب آشامیدنی را برای ساکنان پنج هزار و 800 روستای کشور فراهم کرد.
وی با اشاره به این که روستاها کانون توسعه و آبادانی کشور هستند، ادامه داد: در سال جاری نیز 300 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای گسترش شبکه های آبرسانی به مناطق روستایی درنظر گرفته شده است و تلاش می شود با پایان دولت دوازدهم تمام روستاهای کشور و استان قم از آب آشامیدنی سالم برخوردار باشند.
محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از همراهی مردم در کاهش مصرف منابع انرژی همچون آب و برق در فصل تابستان، ادامه داد: در سال جاری با همراهی مردم و مجموعه نظام توانستیم از زمان های اوج مصرف به سلامت عبور کنیم و بحران تابستان را پشت سر گذاریم.
وی در خصوص ظرفیت های قم دربخش آب و برق، افزود: این استان در زمینه تولید برق ظرفیت بالایی دارد و برای سامان دهی بهتر شبکه انتقال برق در قم نیز برنامه جامعه تدارک دیده شده است.
وی ادامه داد: قم درحوزه منابع آبی نیز به وضعیت پایدار و مطلوب رسیده است و ساکنان مناطق شهری و روستایی در این استان به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند.
آیین افتتاح طرح آبرسانی به 10 روستای بالادست شهر کهک استان قم با اعتباری بالغ بر 137 میلیارد ریال و تامین آب مورد نیاز بیش از 20 هزار تن با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ، حمید رضا جانباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور، سید مهدی صادقی استاندار قم و شماری از مسئولان ملی و استانی برگزار شد.
بخش و شهر کهک یکی از بخش های پنجگانه استان قم است که در فاصله 35 کیلومتری شهر قم قرار دارد.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.