به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری، حسین مومنی موحد مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ، دوره آموزشی رفتار شناسی جهت رانندگان اتوبوس های درون شهری برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت توجه به دیرگاههای شهروندان افزود: تمهیدات لازم برای شروع سال تحصیلی جدید پیش بینی شده وضمن آماده باش ناوگان و نیروهای ستادی و اجرایی ،جلسه ای نیز با شرکت های بخش خصوصی جهت هماهنگی صورت گرفته است.
وی افزود:نکات لازم و اولیه در خصوص حضور به موقع اتوبوسها درخطوط و نظافت داخل و خارج خودروها نیز به رانندگان ابلاغ شده است.
وی خاطر نشان کرد: این دوره آموزشی امروز22 شهریورماه با حضور رانندگان اتوبوس در سالن همایش های شهرداری قم برگزار و پس از پایان دوره نیز گواهینامه آموزشی برای رانندگان صادر می شود.

*اجرای روکش آسفالت در بیش از 280 هزار مترمربع از شوارع منطقه 4
مجید متین‌فر شهردار منطقه چهار قم از اجرای روکش آسفالت در بیش از 280 هزار مترمربع از شوارع این منطقه خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ای که از سال گذشته در شهر قم با عنوان نهضت آسفالت آغاز شد امسال نیز برنامه‌هایی در همین قالب در دستور کار قرار گرفته و بخشی از این پروژه نیز در منطقه چهار در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه در این پروژه روکش آسفالت معابر و شوارع شهر در حال اصلاح است گفت: طی سال‌های اخیر مشکلات زیادی در روکش معابر و شوارع سطح شهر ایجاد شده بود که این پروژه بخش عمده این مشکلات را رفع خواهد کرد.
شهردار منطقه چهار قم تناژ آسفالت اجرا شده از ابتدای سال تاکنون را 35 هزار تن عنوان کرد و افزود: مساحت شوارع آسفالت شده بیش از 280 هزار مترمربع است که این پروژه با قدرت تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

*اختصاص 15 میلیارد ریال برای طراحی شهری میدان مطهری
غلامرضا جانقربان سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم از اختصاص 15 میلیارد ریال برای طراحی شهری میدان شهید مطهری خبر داد و گفت: منوریل، مترو، رودخانه، میدان تره‌بار، دسترسی‌ها، ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس و... از جمله موارد تاثیرگذار بر این میدان هستند.
وی گفت: قراردادی با مشاور پروژه منعقد شده و با مشارکت معاونت زیربنایی سعی داریم طرح جامعی را برای میدان مطهری داشته باشیم و بر اساس آن پروژه در این محدوده تعریف شود.

*پیشرفت 20 درصدی اجرای تقاطع شهرک قدس و بلوار آیت‌الله بروجردی
عباس حلوائی‌زاده مدیرکل نظارت بر پروژه‌های عمرانی و ساختمانی شهرداری قم از پیشرفت 20 درصدی اجرای تقاطع شهرک قدس و بلوار آیت‌الله بروجردی خبر داد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 186 میلیارد ریال در حال اجرا است و در مسیر شهرک قدس به صورت روگذر و بلوار آیت‌الله بروجردی به صورت همسطح است.
وی با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه برای اتصال بلوار آیت‌الله بروجردی به پردیسان ضروری بود گفت: از آنجائیکه بلوار آیت‌الله بروجردی بزرگراه درون شهری با سرعت طرح 90 کیلومتر بر ساعت است باید به صورت غیرهمسطح آن را اجرا می‌کردیم.
مدیرکل نظارت بر پروژه‌های عمرانی و ساختمانی شهرداری قم پیشرفت فیزیکی این پروژه را 20 درصد عنوان کرد و افزود: فنداسیون‌های ستون‌های پروژه اجرا شده و آرماتوربندی 12 ستون آن نیز تکمیل شده است و به صورت مرحله‌ای بتن‌ریزی انجام می‌شود.
بلوار آیت الله بروجردی اتصال بلوار جمهوری به شهرک پردیسان قم است که دو فاز آن تاکنون افتتاح و فاز سوم در حال تکمیل می باشد.
7401/ 6133/تنظیم: بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.