به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی عصر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران قم در تالار امام جواد(ع) استانداری قم اظهار داشت: خیلی از حوادث طبیعی قابل پیش بینی است ولی وقت و زمان آن مشخص نیست.
وی با تاکید بر این که استفاده از ابزار و آموزش های لازم و آمادگی هایی که در خصوص این مقابله صورت می گیرد، می تواند تا حدود زیادی در پایین آمدن میزان خسارت ها موثر باشد، افزود: شهرداری مطالعات و تحقیق های خود را برای به کارگیری دستگاه زلزله سنج انجام دهد تا سازمان مدیریت بحران استان برای تامین اعتبارهای مورد نیاز از طریق سازمان مرکزی خود اقدام کند.
وی همچنین آمادگی همه جانبه سازمان های امدادی استان بویژه هلال احمر و راهداری را برای فصل زمستان ضروری عنوان کرد و افزود: هلال احمر در خصوص مصوبه شورای تامین استان مبنی بر آموزش 20 درصد از کارکنان دستگاه های دولتی اقدام کند و گزارش آن را نیز به صورت سالانه ارایه دهد.
صادقی همچنین تامین اعتبار مدیریت بحران دستگاه های دولتی در سال جاری و پیش بینی برای سال 97 را نیز حائز اهمیت دانست و افزود: جلسه های چهارده گانه مدیریت بحران استان برای تهیه و تنظیم سند پنج ساله مدیریت بحران بر اساس سیاست های ابلاغی از سوی دستگاه های بالا دستی در حال برگزاری است.
استاندار قم در ادامه مطالبه های خود از دستگاه های اجرایی قم، پیگیری مواد قانونی احصا شده در قانون برنامه پنجم توسعه کشور و ابلاغ آن را خواستار شد و افزود: آیین نامه مقابله با پدیده گرد و غبار در قم و استان های معین و همجوار مانند اصفهان، سمنان و تهران توسط اداره کل حفاظت محیط زیست پیگیری و هر 6 ماه یک بار نیز گزارش پیشرفت آن ارایه شود.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.