به گزارش ایرنا، محمد تقی جلیلی صفت روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این که دومین همایش ملی فعالان فضای مجازی، 27 شهریورماه امسال به مدت 2 روز در قم برگزار می شود افزود: 46 درصد از آثار رسیده در قالب وبلاگ نوشت، 25 درصد از طریق سامانه کوثرنت، 18 درصد کوتاه نوشت و11 درصد از پیام های کوتاه سایر شبکه ها بوده است.
وی ادامه داد: آثار رسیده به دبیرخانه این همایش تا 25 شهریورماه داوری می شود و از فعالان عرصه فضای مجازی تجلیل خواهد شد.
وی گفت: دومین همایش ملی فعالان فضای مجازی با موضوع بازآفرینی محتوای دینی در فضای مجازی باعث تولید محتوای دینی شده است و در روز برگزاری همایش، 300 تن از فعالان عرصه فضای مجازی در این همایش شرکت خواهند کرد.
جلیلی صفت ادامه داد: در این همایش به نقش زنان طلبه در فضای مجازی، وبلاگ نویسی دینی، ضرورت و روش های جریان سازی مسائل زنان و نقش مخاطب در فضای مجازی پرداخته می شود و در کنار آن کارگاه های روایت تجربه دینی، شیوه های پاسخگویی به شبهات، داستان نویسی، الزام های حضور زنان در فضای مجازی و نشست بیان تجربه از فعالیت در فضای مجازی برپا می شود.
وی با بیان این که در سامانه کوثر نت حوزه های علمیه خواهران به نشانی www.kowsarblog.ir محتوا های مختلفی بارگذاری شده است گفت: 80 هزار محتوا در موضوع های مختلف از جمله مباحث دینی در خصوص همسرداری، فرزند داری، حجاب و عفاف، آسیب های اجتماعی و پاسخگویی به شبهات دینی تولید شده است.
وی تاکید کرد: سامانه کوثر نت ویژه بانوان طلبه به مدت 2 سال است که راه اندازی شده و به صورت جدی به دنبال آموزش های مهارت های فضای مجازی و کیفی سازی مطالب هستیم.

** رئیس مرکز فناوری اطلاعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران نیز در این نشست خبری به ضرورت فعالیت در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی امروز نسبت به گذشته بسیار پررنگ است و علاوه بر نهادهای ملی، مراجع تقلید به نقش موثر طلاب در این فضا تاکید بسیار کرده اند.
سید علی طائی زاده، هدف از برگزاری دومین همایش فضای مجازی را ایجاد شبکه اختصاصی حوزه های علمیه ذکر کرد و گفت: بیش از 60 هزار بانوی طلبه در سامانه کوثر نت فعال هستند، همچنین 6 هزار وبلاگ در این سامانه وجود دارد.
وی بیان داشت: در همین راستا 200 کارگاه برای مهارت افزایی در فضای مجازی برگزار شده است.
وی با بیان این که باید شاخص های الگوی زن مسلمان را در فضای مجازی تشریح کنیم گفت: بر اساس نیاز روز بانوان به مسائل، محتواهای فرهنگی و اجتماعی در این خصوص در فضای مجازی بارگذاری می شود.
وی از رونمایی موتور جستجوگر امین در روز همایش خبر داد و گفت: پرسش و پاسخ مسائل مختلف که توسط مراجع و مراکز دیگر تهیه شده است در این صفحه اینترنتی جمع آوری شده است و قابل جستجو به نشانی www.aminsearch.com است.
100 هزار بانوی طلبه در 480 مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستند.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.