به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، احمد ذاکری روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها متولی اعطای مجوز و نظارت بر نمایشگاه‌ها است که این نمایشگاه‌ها براساس تقویم سالانه برگزار می‌شود تا تولیدکنندگان بومی با عرضه تولیدات خود توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان را معرفی کنند.
وی با اشاره به این که براساس مصوبه شورای تامین استان قم اجازه برگزاری نمایشگاه غیرمجاز در هیچ نقطه‌ای از شهر داده نمی‌شود افزود: در گام نخست برای جمع آوری نمایشگاه به مجریان آن اخطار داده می شود و در صورتی که به جمع آوری نمایشگاه اقدام نکنند، پرونده ای برای آنها تشکیل و به نیروی انتظامی و مراجع قضایی ارجاع داده می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، گفت: در شرایطی که همه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان استان به‌دنبال راهکاری برای رونق تولیدات داخلی و بومی هستند برخی مجریان نمایشگاهی با عرضه تولیدات غیربومی در نمایشگاه‌های بدون مجوز، مسیر دستیابی به این هدف را طولانی‌تر می‌کنند.
ذاکری با اشاره به شرایط و ضوابط محل برگزاری نمایشگاه ها افزود: علاوه بر مسقف بودن محل برگزاری نمایشگاه، تامین زیرساخت‌های لازم برای ایمنی از دیگر موضوع هایی است که باید در برگزاری نمایشگاه ها مورد توجه قرار گیرد، ضمن این که در نمایشگاه‌های مجاز، موضوع فروش در دستور کار نیست و هدف اصلی معرفی توانمندی ها و ظرفیت های تولیدی استان به سرمایه گذاران و مردم است.
وی ادامه داد: علاوه بر نظارت لازم بر عرضه محصولات ارائه شده در نمایشگاه های عمومی استان، در صدر مجوز و کیفیت نظارت بر نمایشگاه های تخصصی توجه ویژه ای صورت می گیرد.
در تقویم نمایشگاهی استان قم در سال جاری، برگزاری 30 نمایشگاه تخصصی و غیر تخصصی مجاز برای معرفی ظرفیت ها، تنوع و کیفیت محصولات تولیدی قم برنامه ریزی شده است.
در استان قم یک هزار و 998 واحد صنعتی وجود دارد که یک هزار و 221 واحد به صورت فعال و نیمه فعال و سایر واحدها با تمام ظرفیت خط های تولید به فعالیت خود ادامه می دهند.
استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است. بیش از 95 درصد واحدهای صنعتی قم را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد.
7404/ 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.