مدیرکل راه آهن قم در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ایستگاه های تابع اداره کل راه آهن قم به دلیل حجم کار و ترافیک، نیاز مبرم به سامانه های راه آهن از جمله گراف مکانیزه برای کنترل ورود و خروج قطارهای مسافری و باری داشت.
محسن اعتماد افزود: در راستای ایجاد بستر امن در این بخش و همچنین ضرورت اتصال شبکه ای ایستگاه های قم، گار مانوری، قمرود، محمدیه و شوراب به سامانه های راه آهن و برقراری ارتباط میان کاربران این ایستگاه ها، آنتن های رادیویی با اعتبار 700 میلیون ریال ارتقا یافت.
وی اضافه کرد: کاهش خطرات ناشی از اشتباهات نیروی انسانی و ایجاد سرعت در انجام امور مربوط به کنترل قطارهای باری و مسافری از مزایای این طرح است.
وی ادامه داد: ساختمان اداری سیر و حرکت نیز با اعتبار 2 میلیارد ریال و با زیربنای 320 مترمربع در محلی مناسب و مسلط به خطوط ایستگاه های قطار به بهره برداری رسید.
اعتماد به افتتاح 2 زیرگذر راه آهن اشاره و بیان کرد: 2 زیرگذر به نام های ولایت و شهید مصطفی خمینی برای جلوگیری از بروز سانحه و تصادف عابر و وسیله نقلیه با قطار و حفظ ایمنی ساکنان حاشیه راه آهن در مسیرهای پرتردد احداث شده است.
وی افزود: این زیرگذرها به عرض چهار متر، ارتفاع سه متر و طول 16 متر با اعتبار هشت میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شده و برای عبور معلولان و جانبازان نیز مناسب است.
وی خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته هشت سانحه برخورد قطار با عابر پیاده و وسیله نقلیه در محدوده راه آهن قم رخ داده است.
روزانه 50 رام قطار از محدوده اداره کل راه آهن قم عبور می کند؛ چهار رام قطار در مسیر قم - تهران و بلعکس و همچنین سه رام قطار در مسیر قم - مشهد و بلعکس تردد می کند.
از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، 295 هزار تن از طریق ریل راه آهن قم جا به جا شده اند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.