به گزارش ایرنا ، آیت الله جعفر سبحانی پنجشنبه شب دردیدار با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نظارت بیشتر بر انتشار کتاب ها افزود: باید در موضوع انتشار کتاب به محتوا توجه ویژه کرد چرا که کتاب در همه خانه ها وجود دارد.
وی اظهار داشت: نظارت دقیق بر انتشار کتاب ها نیازمند هیاتی است که بر چاپ کتاب ها و نشریات نظارت کند.
این مرجع تقلید توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی و ریشه یابی سرانه پایین مطالعه در کشور را خواستار شد و افزود: با پدیده کم شدن کتابخوان در کشور مواجه هستیم که این امر موجب تعطیلی و نیمه تعطیل کردن چاپخانه های مختلف و تغییر شغل کتابفروشی ها شده است که ریشه یابی این پدیده باید در دستور کار وزارت ارشاد قرار گیرد.
آیت الله سبحانی پیشرفت ملت ها را درگرو مطالعه و کتابخوانی دانست و ادامه داد: در هر جایی که نشریات زیاد، محتوا بالا و خواننده و بیننده زیاد است نشان از فرهنگ بالای آنجا دارد و جایی که انتشارات کم و یا اگر کتاب ها چاپ شود به فروش نمی رود نشان از وجود مشکل است که باید ریشه یابی و مشکل حل شود.
وی ادامه داد: کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت پرداخت یارانه کاغذ به ناشرانی که کتابهای هدفمند تولید می کنند کار ارزشمند است.

** وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: وزارت ارشاد عهده دار سیاست گذاری، برنامه ریزی و اقدامات فرهنگی در کشور بر عهده دارد که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته در دوره جدید وزارت، شاهد شرایط بهتر و تکامل تر در حوزه های مختلف مرتبط با وزارت ارشاد باشیم و با ارتباط بیشتر با حوزه علمیه و روحانیت بخش دینی فعالیت های وزارت ارشاد از نظر عمق، معرفت و تاثیر گذاری ارتقا و تکامل پیدا کند.
سید عباس صالحی افزود: 22 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور ، 3 هزار کتابخانه، سازمان اوقاف و امور خیریه، بقاع متبرکه، سازمان حج و زیارت از جمله نهادهای زیر مجموعه وزارت ارشاد است که مشغول انجام اقدام های فرهنگی در کشور هستند.
وی با مطلوب ارزیابی کردن شرایط برگزاری حج امسال اظهار داشت: شرایط برگزاری حج امسال مطلوب بوده و امیدواریم که این شرایط ادامه داشته باشد که این شرایط زمینه برقراری حج عمره در امسال و سال های آینده را فراهم می کند.
صالحی، مفاخر را هویت بخش جامعه و الگوهای نسل آینده دانست و گفت: انجمن مفاخر فرهنگی به منظور تکریم مفاخر فرهنگی درکل کشور و معرفی به نسل جدید ایجاد شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موسسه های فرهنگی از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی در کشور داشته اند کرد: کتاب، شعر و ادبیات از جمله زمینه هایی است که حوزه علمیه می تواند با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از پیش به آن بپردازد.
وی با اشاره به فعالیت ها و ظرفیت های فرهنگی وزارت ارشاد در خارج از کشور ادامه داد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از جمله سازمان های وابسته به وزارت ارشاد است که با داشتن 80 پایگاه و مرکز رایزنی در جهان فرصت های ویژه ای برای انتشار فرهنگ و معارف اسلامی و اهل بیت(ع) فراهم کرده است.
صالحی تاکید کرد: ارتباط نزدیک تر وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی با حوزه علمیه به منظور استفاده از ظرفیت های غنی حوزه در مسائل مختلف فرهنگی و هنری از جمله اولویت های دوره جدید وزارت ارشاد است و به دلیل سوابق حوزوی و دانشگاهی، امیدوارم که بتوانم حلقه وصل بین حوزه و وزارت فرهنگ باشم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و دیدار با مراجع عظام تقلید وارد قم شد.
دیدار با آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) ،طلاب و روحانیان و هنرمندان و شرکت در نمازعید قربان از برنامه های فردا جمعه در سومین روز سفر وی به این شهر است.
7404/ 6133/ خبرنگار- محمد زمانی راد ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.