به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی روز چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی 97-96 حوزه های علمیه در قم افزود: حوزه های علمیه دارای قوت علمی، انگیزه ایمانی و روحیه عزت و خودباوری است.
وی با تبین انتظارها و درخواست های موجود از حوزه ها اظهار داشت: مراجع نسبت به عزیمت استادان به شهرها و استان ها تاکید فراوانی دارند، چون در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستیم.
وی با بیان این که آموزش و پرورش باید پذیرای طلبه های خوشفکر، جوان و انقلابی باشد تا همه خلاء های فرهنگی پُر شود، افزود: امروز بحث کاهش تعطیلات حوزه نیز مورد تاکید علما قرار دارد و ما تقاضا داریم جدول و نظام تقویمی تعیین شده برای حوزه قابل اجرا باشد تا شرایط برای بهره گیری از توانایی و ظرفیت های حوزه در ایام اوقات فراغت، جهت ارتقای علمی فراهم شود.
امام جمعه موقت قم، توجه به ابعاد جهانی حوزه، ارتقاء کیفیت و تربیت نیرو برای نظام اسلامی در عرصه های مختلف را نیز جزو انتظارها از حوزه ذکر کرد و گفت: تعامل مدیران و اهتمام به مسائل انقلاب و بصیرت انقلابی، افزایش تعامل های مردمی حوزه با جامعه، توجه به مشکلات مردم در مسائل گوناگون و توجه به ظرفیت جوانان و گروه های جوان و انقلابی حوزه نیز از دیگر وظایف حوزه های علمیه است.
اعرافی، هدایت اخلاقی طلبه های جوان توسط اساتید را نیز از دیگر خواسته های علما و مراجع از حوزه ها برشمرد و گفت: حوزه ها باید لبریز از نگاه اخلاقی و معنوی باشند و مباحثه، پیش مطالعه، ارتباط استادی و شاگردی و ارایه مشاوره طبق سنت های اصیل حوزه حفظ، و به مسائل نو و فقه معاصر و ابواب نو در درس های خارج توجه شود.
وی گفت: طرح ارتقاء شهریه و مزایای هدفمند نیز از دیگر مسائلی است که باید مورد اهتمام مراکز حوزوی مرتبط بویژه مرکز خدمات حوزه های علمیه قرار گیرد.
مراسم آغاز سال تحصیلی 97-96 حوزه های علمیه، امروز با حضور آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید و حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، علما، فضلا، اساتید و طلاب در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.