به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: نتیجه خرد شدن اعتبارات عمرانی در سال های گذشته نیمه کاره رها شدن صدها پروژه عمرانی آغاز شده با اعتبارات جزیی از جمله نیمه کاره ماندن دهها پروژه عمرانی نوسازی مدارس خلخال است.
وی گفت: در حال حاضر 232 پروژه و طرح عمرانی در مناطق مختلف این شهرستان در حال اجرا بوده و تا زمان تکمیل و بهره برداری از این طرح ها پروژه جدیدی آغاز نخواهد شد.
رئیس شورای آموزش و پرورش خلخال همچنین با اشاره به نیاز ضروری 22 مدرسه فرسوده و در حال تخریب خلخال که عمر آنها 40 تا 70 سال است اظهار کرد: اولویت تخصیص اعتبارات فضاهای آموزشی به پروژه های در حال احداث با پیشرفت فیزیکی بالا است با این حال برای تخریب و بازسازی مدارس تخریبی اعلام شده از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان باید از طریق جذب اعتبارات ملی تلاش شود.
وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی و سیاست وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حذف فعالیت 2 نوبته در مدارس کشور و یک نوبته شدن همه مدارس افزود: برغم گذشت چند سال از اجرای این برنامه در سطح کلان کشوری بدلیل کمبود فضای آموزشی در خلخال چند مدرسه بزرگ شهر همچنان به صورت 2 نوبته صبح و بعد از ظهر به فعالیت خود ادامه می دهند که این کار مغایر با برنامه های نظام نوین آموزشی در کشور است.
فرماندار خلخال در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به زمان تعطیلی مدارس بر لزوم برنامه ریزی مناسب از سوی آموزش و پرورش خلخال برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در سه ماه تعطیلات تابستان با پرهیز از هرگونه موازی کاری تاکید کرد.
شهرستان خلخال با 95 هزار جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.