به گزارش ایرنا، رضا سیار روز دوشنبه در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری، با تاکید بر اجرای طرح احیای محله حائری در مجاورت میدان شهید مطهری افزود: خانه های فرسوده و قدیمی این محله امکان بازسازی نیز ندارند.
وی افزود: 500 خانه مسافر غیرمجاز در این منطقه وجود دارد که امکان اخذ مجوز به خاطر غیرقابل بازسازی بودن و نداشتن استحکام، نیز ندارند.
وی افزود: به همین علت محل اسکان دائمی برخی اتباع غیرایرانی شده است و نیز معتادان متجاهر و افراد بی سرپناه در این منطقه جمع می شوند.
وی گفت: زمینی دو هکتاری در محله حائری وجود دارد که می توان از آن به عنوان محلی برای ساخت پارکینگ طبقاتی در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) استفاده کرد.
وی افزود: در شهر قم با مشکل کمبود پارکینگ مواجه هستیم و به همین دلیل ورود خودرو به بافت مرکزی شهر قم ممنوع می ‌شود.
سیار با بیان این که در گذشته برنامه جامعی برای بهسازی بافت فرسوده شهر قم وجود نداشت، گفت: مناطق اصیل شهر قم در حال خالی شدن از ساکنان بومی است و اتباع غیرایرانی در حال جایگزین شدن در این مناطق هستند.
فرماندار قم خاطرنشان کرد: به آن اندازه ای که به مناطق جدید شهر قم توجه شده، به بافت فرسوده توجه نشده است و باید دنبال حفظ ساکنان منطقه های قدیمی در بافت فرسوده شهر قم باشیم.
7406/ 6133/ خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.