به گزارش ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی روز شنبه در آیین افتتاح چهار طرح صنعتی در شهرک صنعتی شکوهیه قم،با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون کار افزود: در سال های اخیر مجلس شورای اسلامی با وضع قوانینی از جمله قانون ششم توسعه، قانون رفع موانع تولید و قانون مقررات مالی اقدام هایی در جهت رفع موانع و مشکل های قانونی پیش روی تولید و اشتغال در کشور گام برداشته است ولی همچنان در قانون گذاری در این حوزه با مشکلاتی مواجه هستیم که اصلاح قانون کار از جمله این مشکل ها است
وی با بیان اینکه اگر دولت به اصلاح قانون کار ورود کند، مجلس شورای اسلامی از آن حمایت می کند اظهار داشت: باید قانون کار به صورت منصفانه و منطقی و بااستفاده از تجربه کشورهای پیشرفته در این زمینه اصلاح شود تا علاوه بر حمایت از سرمایه گذار، پاسدار حقوق کارگران نیز باشد.
امیرآبادی بیکاری را معضل اصلی کشور دانست و گفت: اشتغال مسئله مهم کشور است و سرمایه گذاران و کارفرمایان که امروز بار اشتغالزایی در کشور را به دوش کشیده اند در حال مجاهدت هستند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید سرمایه گذاران از محل هدفمندی یارانه ها مورد حمایت قرار گیرند گفت: واحدهای تولیدی مجبور به پرداخت 18 درصد سود بانکی، 25 درصد مالیات عملکرد، 9 درصد ارزش افزوده، 23 درصد سهم تامین اجتماعی و موارد دیگر هستند که با شرایط فعلی امکان رقابت تولید داخلی وجود ندارد.
در تیرماه امسال حسن روحانی رئیس جمهوری کشورکان در نامه ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی استرداد لایحه 'اصلاح قانون کار' مصوب هیات وزیران در آذرماه 1391 به دلیل نگرانی های ابراز شده و انتقادات صورت گرفته به برخی مواد لایحه از سوی نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی را خواستار شد. در نامه رئیس جمهوری به لاریجانی، از اطاله رسیدگی در مجلس شورای اسلامی و عدم تایید لایحه مذکور توسط شورای نگهبان به عنوان دلایل درخواست استرداد لایحه عضویت دولت ایران در صندوق همبستگی اسلامی یاد شده است. ین لایحه در سال 1390 و در دولت دهم تقدیم مجلس شده بود.

** کارخانه های تولید موتورسیکلت، به خریداران کلاه ایمنی هدیه دهند
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود بیش از 350 هزار موتورسیکلت در قم گفت: نسبت جمعیت به موتورسیکلت، قم را به نخستین شهر استفاده کننده موتورسیکلت در کشور تبدیل کرده که این امر تحول در تولید موتورسیکلت را ضروری کرده است.
وی استفاده نکردن از کلاه ایمنی را علت بسیاری از حوادث رانندگی منجر به فوت در بین راکبان موتورسیکلت عنوان کرد و گفت: کارخانه های تولید موتورسیکلت، به خریداران موتورسیکلت ها کلاه ایمنی هدیه دهند ضمن اینکه بیمه ها می توانند با توزیع کلاه ایمنی به صورت رایگان بسیاری از هزینه های بعدی ناشی از پرداخت خسارت توسط بیمه را کاهش دهند.
قم قطب تولید موتورسیکلت در کشور و جزو بالاترین امارهای مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی موتورسیکلت است. 38 درصد متوفیان حوادث مربوط به موتورسیکلت در قم 20 تا 30 ساله هستند. به طور میانگین در طول 24 ساعت 30 تا 35 حادثه مربوط به موتورسیکلت سواران در استان قم رخ می دهد که منجربه مصدومیت 35 تا 40 تن می شود.

** ضرورت بازتعریف حد و مرز شهر قم
وی همچنین با اشاره به ضرورت بازتعریف حد و مرز شهر قم گفت: با توجه به گسترش شهر قم به سمت منطقه پردیسان و جنوب غربی قم، مرکز شهر متفاوت از گذشته است که اگر باز تعریفی در حدود شهر قم صورت گیرد، با توجه به قانون معافیت مالیاتی برای شهرک های صنعتی که در فاصله معینی از مرکز شهر واقع هستند، واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه نیز مشمول قانون معافیت مالیاتی می شوند.
با بهره برداری از این طرح ها که شامل 2 واحد صنعتی نساجی و تشک دوزی و 2 واحد صنعتی دوچرخه سازی و موتورسیکلت سازی بود زمینه اشتغال برای 270 تن به صورت مستقیم و حدود یک هزار تن به صورت غیرمستقیم در استان قم فراهم شد.
در آیین بهره برداری از این چهار طرح صنعتی، محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز مسئولانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و برخی از مسئولان استان نیز قم حضور داشتند، 2 واحد صنعتی نساجی و تشک دوزی و 2 واحد صنعتی دوچرخه سازی و موتورسیکلت سازی با اشتغال 270 تن به صورت مستقیم و حدود یک هزار تن به صورت غیرمستقیم به بهره برداری رسیدند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
شهرک صنعتی شکوهیه قم در 12 کیلومتری محور قدیم قم - تهران در زمینی به مساحت یک هزار و 51 هکتار واقع شده است.
دوم تا هشتم شهریورماه سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر در سال 1360 به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
7404 / 6133/ خبرنگار:محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.