به گزارش ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر با گرامیداشت هفته دولت، خاطرنشان کرد: از مسئولان، فرهیختگان و منتقدان منصف تقاضا دارم کارنامه دولت یازدهم را به صورت دقیق بررسی کنند و ضمن بیان نقاط قوت و ضعف، پیشنهادات خیرخواهانه خود را برای جبران کاستی ها در دولت دوازدهم ارائه دهند.
وی با بیان این که هفته دولت فرصت مناسبی برای ارائه گزارش و ارزیابی عملکرد دولتمردان است، اظهار داشت: هیات وزیران از مجلس شورای اسلامی رای قاطعی را گرفت و همکاری بسیار خوبی بین دولت و مجلس رخ داده است و باید از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هفته دولت همزمان با سالروز شهیدان رجایی و باهنر است و رفتار و کردار این بزرگان باید برای دولتمردان ما الگو باشد.
حسینی بوشهری؛ خداباوری، اخلاق مداری، پابنیدی به نظام، ولایت و کشور، مردمی بودن، دفاع از استقلال کشور، تبعیت از رهبر نظام اسلامی، عقلانیت و حرکت بر اساس حکمت و مصلحت را از ویژگی های شهیدان رجایی و باهنر دانست.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب روی برنامه ششم تاکید فراوان کرده اند و باید اهداف کلان این برنامه مورد دقت قرار گرفته و دولت همه ظرفیت های خود را برای اجرایی کردن آن به کار بگیرد.
وی ادامه داد: در گوشه و کنار گفته نشود که امکان تحقق برنامه ششم نیست، باید هم در زمینه برنامه ششم و هم وضعیت جوانان، وزیران با تمام وجود به صحنه بیایند.
وی با اشاره به این که باید از سرمایه اعتماد مردم صیانت شود، گفت: صیانت از سرمایه بزرگ اعتماد مردم، خدمت به آنها می باشد.
دوم تا هشتم شهریور ماه سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر در سال 1360 به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت شهید محسن حججی گفت: خانواده شهید حججی بر خود بالیده که چنین فرزندی را تقدیم انقلاب کردند و این نشان می دهد رویش های انقلاب ما کم نیست.
شهید مدافع حرم محسن حججی 25 ساله اهل نجف آباد اصصفهان، پاسدار لشکر زرهی هشت نجف اشرف بود که اعضای گروهک تروریستی داعش در سوریه پس از به اسارت درآوردن وی، ناجوانمردانه سر از پیکر پاک و مطهرش جدا کردند.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات رخ داده در کشورهای جهان به حوادث آمریکا اشاره کرد و گفت: در آیالت های آمریکا اعتراض های جدی علیه نژاد پرستی به راه افتاده و تعبیرات جالبی توسط دست اندرکاران آمریکایی در مورد ترامپ مطرح می شود.
وی ادامه داد: یکی از اعضای سنای آمریکا گفت که «ادامه کار ترامپ با تردید مواجه است، او اصول اولیه حکومت داری را نمی داند و در تلاش هم نیست که آن را یاد بگیرد.»
وی یادآورشد: یکی از مسئولان بلندپایه آمریکایی تعبیر دیگری دارد و آن این که دستیابی به کدهای تسلیحاتی آمریکا توسط فردی کوته فکر مانند ترامپ، وحشتناک است.
حسینی بوشهری همچنین با اشاره به تلاش دولت و نیروهای مردمی عراق برای آزادی تلعفر گفت: امید است همانگونه که دولت و مردم عراق موصل را از چنگ این جنایتکاران نجات دادند این شهر را نیز از لوث آنها پاکسازی نمایند.
ارتش و نیروهای مردمی عراق از هفته گذشته کار آزاد سازی تلعفر را آغاز کردند. این شهر راهبردی از زمان آغاز حمله داعش به عراق در اشغال تروریست ها قرار دارد. نیروهای عراقی یک ماه گذشته شهر موصل را آزاد کرده بودند.
وی در پایان خواهان احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و توسعه آن در کشور شد و گفت: همه باید نسبت به ترویج ارزش های دینی احساس مسئولیت داشته باشند.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.