حمید خرمی روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح که از ۲۰ اردیبهشت ماه علاوه بر قم در سراسر کشور آغاز شده تا ۳۰ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت که در قالب آن  ۲۰ درصد تخفیف خرید کتاب به علاقه‌مندان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سیزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان «بهارانه کتاب ۹۹» همزمان با سراسر کشور در قم نیز در حال اجراست گفت: به دلیل استقبال زیاد شهروندان قمی از این طرح، اعتبار در نظر گرفته شده برای برخی از کتابفروشی های مشارکت کننده در طرح به اتمام رسیده که در تلاش برای اخذ اعتبار برای آنها هستیم.

رییس اتحادیه ناشران قم،‌ سقف مجاز خرید برای هر خریدار را ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: ارائه این تخفیف شامل کتاب‌های چاپی، عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان است و کتاب‌های آموزشی مشمول این تخفیف قرار نمی‌گیرند.

خرمی اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا امکان خرید غیرحضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در سامانه بهارانه امکان پذیر است ضمن اینکه کتابفروشی‌های عضو این طرح ملزم به اجرای پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان طرح شده‌اند.

وی با اشاره به استقبال زیاد کتابفروشی‌های استان از این طرح ادامه داد: قم با مشارکت ۵۷ کتابخانه پس از تهران، اصفهان و خراسان رضوی، دارای بیشترین کتابفروشی عضو این طرح است.

رییس اتحادیه ناشران قم با اشاره به لغو برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت استان گفت: به دلیل شیوع کرونا، این نمایشگاه که همه ساله در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد، امسال اجرایی نشد.

هم اکنون یک هزارو ۳۰۸ ناشر در استان قم وجود دارد. از ابتدای امسال تا کنون مجوزهفت هزارو ۸۷۹  عنوان کتاب در این استان صادر، ۲۳ هزار و ۴۷۱ کتاب به مدارس استان اهدا شده است ضمن اینکه در این مدت، ۵۸۸ هزار و ۷۲۰ جلد کتاب از این استان به کشورهای مختلف صادر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.