به گزارش روزپنجشنبه شهرداری قم،‌ سیدمرتضی سقائیان‌نژاد درحاشیه نشست شورای سازمان قطار شهری قم افزود: مشکلات و موانع بهره برداری از قطار شهری قم دراین جلسه بررسی و تصمیم گرفته شد تا پایان سال ۹۹ فاز اول این طرح به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: شهردای قم در مسیر حرکت به سمت تامین پشتوانه مالی و مهندسی قطار شهری به منظور بهره برداری سریع آن است که با توجه به نیاز این طرح به دست کم هزار میلیارد تومان برای فاز اول، اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی شده‌است.

شهردار قم تصریح کرد: فاز اول پروژه در ۵.۲ کیلومتر با ۲ ایستگاه افتتاح خواهد شد و ۴ ایستگاه دیگر به مرور راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اول شهرداری قم اتمام این فاز اول و افتتاح آن است و در سال ۱۴۰۰ ادامه آن را در دستور کار خواهیم داشت.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه حمل و نقل ریلی اگرچه پرهزینه است اما می‌تواند برای شهرها راهگشا باشد تصریح کرد: در قم سالیانه ۲۰ میلیون زائر داریم که این پروژه می‌تواند بسیاری از مشکلات ترافیکی و حمل و نقلی را برطرف سازد

عملیات اجرایی ساخت خط A متروی شهر قم در نیمه دوم سال ۸۸ بااعتباری بالغ‌بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شد، راه‌اندازی خط متروی قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان شهید مطهری تا ایستگاه مسجد جمکران راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.