به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: ویروس کوچکی مثل کرونا تمامی دنیا را به هم ریخته است که در کشور ما با تدبیر مقام معظم رهبری و مسئولان شاهد مقابله با آن بودیم که امیدواریم تا پایان موفق باشید.

وی افزود: توجه به مسائل بهداشتی و درمان، جزو سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است و از این رو همه ما بر این امر تأکید داشته و باید همواره مسائل بهداشتی رعایت شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه شب گذشته مردم در اجرای آئین شب‌های قدر، نهایت دقت را داشته و با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از فیوضات این شب عزیز نیز بهره مند شدند، گفت: نکته‌ای که نباید فراموش کرد، این است که مردم باید در همه محل‌ها و فضاهایی که حضور دارند، مسائل بهداشتی را رعایت کرده و بر اصلی فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند.

وی تصریح کرد: کشورهایی که مدعی بهداشت و درمان در دنیا بودند، بر اثر ویروس کرونا، عاجز مانده‌اند، اما خدا رو شکر در کشور ما با همت و تلاش پزشکان و پرستاران و کادر بهداشت و درمان شاهد اقدامات عظیم و ارزشمندی بودیم.

آیت الله سعیدی افزود: یکی از رفتارهای به دور از انسانی کشورهای غربی، تفکیک افرادی که مبتلا به ویروس شده بودند بر اساس سن و رنگ بود و توجهی به افراد مسن ندارند، اما در کشور ما کرامت همه انسان‌ها رعایت و همگان درمان شدند.

وی تصریح کرد: اگر چه ویروس کرونا مشکلات بسیاری نیز به همراه داشت، اما از سوی دیگر شاهد همدلی و همراهی مردم بودیم که این رفتارها ارزشمند است و در هیچ جای دنیا پیدا نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قم در ادامه گفت: از دوستان ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تمامی پزشکان و پرستاران و کادر بهداشت و درمان که با تمام وجود به عرصه آمدند، قدردانی کرده و دعا گوی آنها هستیم.

مراسم شب قدر در مساجد قم با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این دیدار گفت: در مراقبت و درمان بیماران کرونایی، بر خلاف کشورهای غربی رنگ و سن و جنسیت برای ما معنی ندارد و مشاهده کردیم که حداقل هفته‌ای یک بیمار بالای ۹۰ سال از مراکز درمانی با بهبودی کامل مرخص می‌شدند.

محمدرضا قدیر افزود: مردم، سازمان‌های مردم نهاد، طلاب و نیروهای جهادی، با حضور ارزشمند خود در عرصه، کمک شایانی در کنترل و مقابله با این ویروس انجام دادند.

وی تأکید کرد: کرونا همچنان وجود دارد و تمام نشده و نیروهای بهداشت و درمان با تمام توان در راستای مقابله و مبارزه با این ویروس تلاش می‌کنند تا زنجیره انتقال از بین برود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه شب گذشته شاهد برگزاری مراسم لیالی قدر در مساجد بودیم که با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی انجام شد، گفت: از مردم عزیز که در راستای رعایت مسائل بهداشتی تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنیم، متدینین دیشب با رعایت موازین بهداشتی ما را روسفید کردند.

وی تصریح کرد: همواره قدردان رهنمودهای مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و علما هستیم و خود را نیازمند این راهنمایی‌ها می‌دانیم.

لازم به ذکر است که در این دیدار تندیس حامی سلامت به آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) اهدا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.