به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی آستان حضرت معصومه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در پیام خود آورده است: از آغاز شیوع ویروس منحوس کرونا بار دیگر آزمونی سخت در برابر مردان و زنان کشور پهناور اسلامی ایران قرار گرفت که به خواست خدای بزرگ از آن سرافراز بیرون آمدند.

پیام حاکی است: جهان از شکوه ایثار و همدلی مجاهدان راه خدا در ایران اسلامی به وجد آمد و در روزگاری که مدعیان تمدن و فنّاوری برای دریافت کوچک‌ترین امکانات، مشغول غارت و چپاول یکدیگر بودند، جهادگران در این سرزمین پرشکوه سینه در برابر خطر سپر کرده بودند و مشغول خدمت‌رسانی به مردمی که ولی‌نعمتان این انقلاب هستند بودند.

پیام ادامه یافته است: استانی که مفتخر به حضور نورانی کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) است، شاهد حضور اقشار مختلف مردمی بود که وارد عمل شدند و بدون هیچ چشم‌داشت مادی، فقط و فقط برای رضایت خداوند متعال و آسایش هم‌وطنان خود از جان و مال خود مضایقه نکردند.

امام‌جمعه موقت قم در بخش دیگری از پیام یادآور شده است: نقطه اوج این شکوه و ایثار ماه مبارک رمضان بود که در لبیک به فرمایش ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) واژه مواسات در راه خدمت به محرومان و دردمندان این امت جلوه‌ای دیگر پیدا کرد و قرارگاه‌ها و گروه‌های جهادی و مردمی یکی پس از دیگری در کوی و برزن این استان مقدس آماده خدمت شدند.

پیام ادامه یافته است: در ماهی که شاهد وفات بزرگ بانوی کریمه و یاور پیامبر گرامی اسلام حضرت خدیجه (س) و مزین به نور ولادت کریم آل طه حضرت امام حسن مجتبی(ع) هستیم، هزاران بسته و سبد کالا در سفره‌ای مزین به صفت مهربانی توزیع و سفره افطار اقشار ضعیف و آسیب دیدگان از این بیماری همه‌گیر مزین به احسان و لطف خیرین و نیکوکاران شد.

در پایان این پیام آمده است: اینک که الحمدالله رزمندگان جبهه مواسات در استان قم خوش درخشیدند و آینه‌دار نمایش عرصه‌های مجاهدت و خدمت‌رسانی شدند بر خود لازم می‌دانم که با استعانت از نام پروردگار متعال تلاش‌های خالصانه ایشان را ارج نهاده و موفقیت بیش‌ازپیش قرارگاه‌های مواسات را در سایه‌سار لطف و عنایت حضرت امام زمان (عج) و تحت زعامت نایب ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسالت نمایم.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.