رییس سازمان جهاد کشاورزی قم در این جلسه گفت: دستورالعمل‌های لازم برای بهبود شرایط توزیع نهاده‌های دامی صادرشده است و امیدواریم هرچه سریع‌تر این مشکل برای فعالان این حوزه به‌خصوص مرغداران رفع شود.

عباس پورمیدانی افزود: کل نیاز استان به نهاده‌ها طی دوماهه گذشته ۱۰۰ هزار تن بوده است که ۵۸ هزار تن آن تامین شد و هم‌اکنون وضعیت توزیع نهاده‌ها در استان بهتر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قیمت پایین مرغ برای ادامه تولید این محصول نامناسب بوده و مرغداران استان را با مشکل‌های جدی مواجه کرده و باید برای جلوگیری از ضرر فعالان این حوزه که مشکلی سراسری است به‌سرعت فکری کرد.

انبار کالاها در قم به‌صورت مستمر پایش می‌شود

همچنین در این جلسه معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: انبارها و مراکز عمده نگهداری کالا در سطح استان برای جلوگیری از عرضه نامناسب و کمبود محصولات موردنیاز مردم به‌صورت روزانه پایش می‌شود.

احمدرضا سمیعی نسب ادامه داد: در خصوص عرضه مناسب و با قیمت متعارف حبوبات نیز بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اهتمام ویژه‌ای به کنترل مراکز عرضه این محصولات دارند و تاکنون ۶ پرونده تخلف در این زمینه تشکیل‌شده است.

وی افزود: اولویت نظارت ما اکنون بر بازار محصولات موردنیاز مردم در ماه مبارک رمضان است اما در خصوص کنترل مراکز توزیع محصولات بهداشتی همچون مواد ضدعفونی و ماسک هم، نظارت‌ها با جدیت ادامه دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم نیز گفت: برای برخورد با متخلفان در سطح بازار استان، گاهی اوقات جریمه به‌تنهایی کارساز نیست و نیاز است تا واحد متخلف پلمب شود.

مهدی ریاضی تاکید کرد: تعزیرات حکومتی استان آماده همکاری با همه نهادها ازجمله سازمان صنعت، معدن و تجارت برای کنترل و پایش مستمر بازار قم و برخورد قانونی با متخلفان است.

معاون دادستان قم نیز در این جلسه گفت: باید به‌صورت جهادی بر قیمت‌ها و روند توزیع محصولات در بازار استان نظارت و با متخلفان برخورد شود.

روح‌الله مسلم خانی بیان کرد: نظارت‌ها باید بازدارنده باشد و مردم تلاش مسئولان را برای مدیریت بازار لمس کنند، در حال حاضر مطالبه مردم این است که قیمت حبوبات غیرواقعی است و باید اصلاح شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون بازار قم در توزیع مواد ضدعفونی اشباع‌شده است اما در خصوص ماسک هنوز بازار استان به این محصول نیاز دارد و باید نظارت‌ها در این زمینه افزایش یابد.

وی همچنین گفت: باید مراقب مرغداران بود و برای رفع مطالبات آنان تلاش کرد تا در آینده نیز این صنعت همچون امروز بتواند نیاز بازار را تامین کند.

چهار هزار تن سهمیه استان در کالاهای اساسی ماه رمضان تامین شد

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در این جلسه گفت: چهار هزار تن سهمیه استان در زمینه کالاهای اساسی موردنیاز مردم در ماه مبارک رمضان همچون برنج،‌ شکر،‌ روغن و خرما تامین شده است و مشکلی برای توزیع این محصولات در سطح بازار قم وجود ندارد.

امیرحسین پروان ادامه داد: این محصولات از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سایر شبکه‌های فروش گسترده در سطح استان عرضه می‌شود و با نرخ تعیین‌شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین سهمیه کافی برای عرضه برنج دولتی(وارداتی) به قم اختصاص‌یافته است و باوجود مراجعه خیران برای تهیه این محصول و توزیع آن بین نیازمندان،‌ کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به ذخیره خوب شکر و توزیع مناسب آن در بازار استان، بیان کرد: وضعیت توزیع خرما در بازار قم مناسب است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

قیمت عرضه زولبیا و بامیه در قم   

پروان همچنین گفت: نرخ مصوب زولبیا و بامیه در قم برای محصول درجه‌یک هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان و برای محصول درجه ۲ هر کیلوگرم ۱۸ هزار تومان است.

وی بیان کرد: قرار شد نرخ زولبیا گل‌درشت مجلسی نیز توافقی تعیین شود اما درهرصورت قیمت این محصول باید در بازار قم از استان‌های هم‌جوار کمتر باشد.

وی ادامه داد: عرضه گوشت قرمز و گوشت مرغ نیز در بازار استان بدون هیچ کمبودی در جریان است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم نیز در این جلسه گفت:‌ در بحث شکر و برنج دولتی(وارداتی) سهمیه استان جذب شد و به دنبال جذب مازاد هستیم و هم‌اکنون عرضه این محصولات در بازار قم بدون هیچ کمبودی در جریان است.

بهزاد رادمنش ادامه داد: در موضوع ذخیره‌سازی گندم موردنیاز استان هم تاکنون ۳۳ هزار تن گندم مرغوب در سیلوی قم ذخیره‌شده است و ۳۹ هزار تن دیگر نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به استان وارد خواهد شد، ۱۲ هزار تن نیز از کشاورزان استان به‌صورت تضمینی خریداری خواهد شد که درمجموع باید گفت ۸۴ هزار تن گندم ظرف چند ماه در استان ذخیره‌سازی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.