بهرام سرمست عصر سه‌شنبه در جلسه گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی در سالن کرامت استانداری، اضافه کرد: در ایام شیوع کرونا رمز موفقیت طرح‌های اقتصادی مدیریت وضعیت کروناست.

وی افزود: جهش تولید با توجه به شرایط کرونایی فعال در این استان باید به شکلی دنبال شود که برنامه‌ریزی‌ها در ارتباط با توسعه‌های اقتصادی به زمان قبل از شیوع کرونا در بهمن‌ماه سال قبل متصل شود.

وی خاطرنشان کرد: تعامل، همکاری و وفاقی که در سطح استان قم در مسیر مبارزه با کرونا وجود دارد در بسیاری از استان‌های دیگر مشاهده نمی‌شود.

سرمست گفت: سیر بستری شدن و فوتی‌های ویروس کرونا در استان قم نزولی است و باید این روال مطلوب و شرایط کنونی را تا پایان سال حفظ کنیم.

استاندار قم اظهار کرد: کرونا تاب‌آوری نظام اقتصادی، اجتماعی و سلامت کشور و همچنین استان قم را به منصه ظهور رسانده که می‌تواند درک درستی از برنامه‌ریزی‌های پساکرونایی را در اختیار مسئولان تصمیم‌ساز قرار دهد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

مسیر دسترسی نمایشگاه دائمی قم تا پایان تکمیل شود

وی همچنین با اشاره به مصوبه احداث راه دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی و دائمی قم گفت: تغییر مدیریت در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم مشروط بر احداث مسیر دسترسی به این نمایشگاه بوده است و باید امسال عملیاتی شود.

استاندار قم بیان کرد: احداث مسیر دسترسی مستقیم از نزدیک‌ترین فاصله از شهر به نمایشگاه دائمی و یا کنارگذر بعد از عوارضی قم- تهران دو گزینه استان برای احداث مسیر دسترسی به این نمایشگاه است و قم بر احداث گزینه اول اصرار دارد.

وی اضافه کرد: احداث این مسیر دسترسی و معرفی کالاهای تولیدی قم می‌تواند گام بلندی در مسیر جهش تولید و بهبود فضای کسب‌وکار باشد.

سرمست افزود: بنده به‌عنوان استاندار قم خواستار بهره‌برداری از مسیر دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی و دائمی تا پایان سال هستم و در این راستا امکان جابه‌جایی اعتبارات هم کاملا پابرجاست.

نمایشگاه بین‌المللی قم در کیلومتر یک آزادراه قم-تهران در حال احداث است.

استاندار قم در ادامه عنوان کرد: راهکارهایی که بخش خصوصی ارائه می‌دهد به دلیل درگیری با مشکلات کارگشاتر ازنظرت کارشناسی است اما در شرایط کرونایی، تحریم و افت قیمت نفت فعالان بخش خصوصی نباید به دنبال پیشنهادهایی بروند که امکان تحقق آن‌ها در وضعیت فعلی وجود ندارد.

وی در پایان یادآور شد: برای جهش صادرات علاوه بر در نظر گرفتن دیدگاه‌های فعالان اقتصادی باید اقتضائات کشورهای هدف نیز موردتوجه قرار بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.