ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بانک‌ها

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم، با تاکید بر توجه جدی به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دربانک‌های این استان گفت:‌ برخی از مردم به دلیل اطلاع نداشتن از شرایط دربانک‌ها حضور پیدا می‌کنند، در حالی که نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

محمد رضا گروسی در حاشیه دیدار هفتگی از دستگاه‌های اجرایی استان قم درگفت وگو با خبرنگاران افزود: بعضی از اداره‌ها و مجموعه‌های دولتی همچون شرکت توزیع نیروی برق، بانک‌ها و دفاتر پیشخوان دولت به سمت الکترونیکی‌کردن و هوشمندسازی فعالیت‌ها و خدمات خود حرکت کردند و قم در این زمینه جز استان‌های پیشگام به شمار می‌آید.

تعطیلی ۱۴۰ واحد تفکیک و بازیافت پسماندها

خبرنگار ایرنا کسب اطلاع کرد که از این پس متخلفان مقررات جابجایی بهداشتی پسماندها در استان قم مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این زمینه گفت: متاسفانه برخی از بخش های استان مصوبه جابجایی پسماندها به سایت پسماند البرز را نادیده گرفته اند و این موضوعی است که با جدیت پیگیری قانونی می شود

سید رضا موسوی مشکینی همچنین بیان کرد: طی ۲ ماه گذشته حدود ۱۴۰ واحد جمع آوری، تفکیک و بازیافت ضایعات و پسماندها که در زمینه شیوع ویروس کرونا خطرآفرین بودند، با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری شناسایی و پلمب شده اند.

پیشنهادهای موسسه موضوع‌شناسی فقه برای بازگشایی مسجدها

موسسه موضوع شناسی احکام فقهی حوزه علمیه با صدور بیانیه ای در مورد بازگشایی مساجد و مشاهد مشرفه، بر اساس وظیفه ذاتی خود پس از بررسی ملاک‌های شرعی و فتاوای مراجع عظام تقلید، موضوع شناسی مساله را طی جلساتی با کارشناسان فقهی، پزشکی و مراعات احتیاط اعلام کرد.

نشاط اجتماعی عاملی مهم برای حضور فعال مردم

شهردار قنوات قم گفت: نشاط اجتماعی عامل مهمی برای حضور فعال مردم در صحنه‌های گوناگون است که نمونه‌ای از آن در جریان مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهر قنوات به وقوع پیوست و موجب موفقیت‌های چشمگیری در کنترل شیوع این ویروس در سطح شهر شد.

رضا شکاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش نشاط اجتماعی هدف مهمی است که در اجرای برنامه‌های فرهنگی و عمرانی در شهرداری شهر قنوات دنبال می‌شود و این راهبرد با مشارکت مردم تاکنون نتایج مطلوبی در ارتقای سلامت جسمی و روحی شهروندان داشته است.

تقابل «دین – علم» و «دعا – درمان» از دوقطبی‌های دروغین است

مدیر حوزه‌های علمیه، در پیامی تفصیلی درباره بحران کرونا و مسائل پیرامونی آن، بر لزوم تداوم حرکت علمی حوزه‌های علمیه از طریق ابزارهای ممکن و همچنین مطالعه و برنامه‌ریزی طلاب و محققان دینی برای جهان پس از کرونا تاکید کرد و گفت: تقابل‌هایی که میان علم و دین و درمان و دعا، و دنیا و آخرت مطرح می‌شود از جمله دوقطبی‌های دروغین و انحرافی است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، خطاب به طلاب، فضلا، مدیران حوزه‌های علمیه نقاط مختلف دنیا، آورده است: در گفتمان فلسفی معرفتی اسلام، دوقطبی‌ها و تقابل‌های دروغین علم و دین، ماده و معنا، جسم و جان، دنیا و آخرت، درمان و دعا، سلامت جسم و سلامت روح‌،  فیزیک و متافیزیک، علم و فلسفه، طب ابدان و طب ارواح و قوانین طبیعی و فراطبیعی وجود ندارد و مع‌الاسف در طول تاریخ شاهد کژراهه‌های افراطی و تفریطی در این دوقطبی‌ها بوده‌ایم و اکنون نیز کمابیش شاهد این‌گونه انحرافات هستیم.

مقاومت اجتماعی با روزه‌داری افزایش پیدا می‌کند

استاد حوزه علمیه قم گفت: افزایش مقاومت مومنان یکی از مهم‌ترین اهداف روزه است که با اجرای این رزمایش مقدس، مقاومت اجتماعی و ملی نیز افزایش پیدا می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم دولابی، با اشاره به آیه ۱۸۳ سوره بقره به خبرنگار معارف ایرنا گفت: در این آیه آمده است؛ ای کسانی که ایمان آورده اید، روزه بر شما واجب شده است، همان گونه که بر گذشتگان نوشته شده است، شاید به مقام تقوا برسید. تقوا به این معناست که انسان در برابر خواهش ها و هوس ها مقاوم شود و بتواند در برابر تمایلات ایستادگی کند و کسی که می تواند در مقابل خواسته ها بایستد و روزگار را با گرسنگی و تشنگی بگذراند، قوی می شود و از این‌رو یکی از مهم‌ترین اهداف روزه به عنوان واجب شرعی افزایش مقاومت مومنان است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.