در نخستین نمایشگاه عکس مجازی این تارنما با عنوان «عکس کرونا» ۳۰ قطعه عکس از عکاسان خبری استان قم با محوریت کرونا و فعالیت های جامعه پزشکی، نهادهای نظامی و نیروهای داوطلب جهادی و مردمی توسط عکاسان خبری به تصویر کشیده شده است.

عکس های منتخب این نمایشگاه مجازی از خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ملی و استانی؛ خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، فارس، مهر، تسنیم، پانا، حوزه، ایکنا، ایسنا، میزان، اهل بیت‌(ع)، دانشجو، باشگاه خبرنگاران جوان و شهر بیست انتخاب شده است.

در این نمایشگاه منتخبی از مجموعه عکس های امیر حسامی نژاد، مهدی مریزاد، محمدعلی مریزاد، احمد ظهرابی، حسین یار احمدی، حمید عابدی، سجاد حیات‌پور، علی روحانی، مهدی جعفری، مهدی بخشی، محمد محسن‌زاده، حسین شاهبداغی، محسن کرمعلی، رضا رمضانی، عباس منجمی گیلانی، محمد وحدتی و جهانبخش پیری‌پور به نمایش گذاشته شده است.

علاقه‌مندان برای مشاهده این نمایشگاه مجازی عکس در رابطه با شیوع ویروس کرونا و مطالب پیرامون آن در استان قم می توانند به نشانی اینترنتی http://qomphoto.com مراجعه کنند.

هنر عکاسی از ابتدای پیدایش دوربین عکاسی تاکنون همیشه دستخوش تغییرات وسیعی بوده، ولی در همه این مدت در خدمت انسان و ثبت لحظه‌های زندگی آن‌ها بوده و رویدادهای گوناگونی را در مکان ها و زمان های مختلف ثبت کرده است.

پس از شیوع ویروس کرونا؛ عکاسان خبری نیز دوشادوش تمام افراد و نهادهایی که برای التیام دردهای ملت می‌کوشند، درصدد ثبت لحظات تاریخی این پدیده عالمگیر برآمدند.

آنان با عکاسی از تمام روند مراحل گستردگی این بیماری و شرایط بحرانی موجود شهری از بیمارستان‌ها و ثبت ضدعفونی‌کردن معابر و اماکن شهری و روند کارهای خیرخواهانه و تولید ماسک و گان فضایی برای پرستاران و حتی انتقال اموات به آرامستان‌ها در این راه سهیم شدند و با تلاش خالصانه خود، مجاهدت‌های کم نظیری را به‌وجود آوردند.

 

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.