به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی فاضل ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با بیان اینکه علم، تبیین و مفسر بودن اختصاص به قشر و مکان خاصی ندارد، افزود: در طول تاریخ حوزه‌های علمیه با سابقه دیرینه خود توانسته‌اند این مهم را پوشش دهند که تفسیرگر دین باشند.

وی بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه خواهران کوچک‌تر بود اما بعد از انقلاب با توجه به ظرفیت‌ها این بعد گسترش یافته است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران از امروز، افزود: علاقه مندان از کشورهای دیگر در صورتی که ساکن در ایران باشند می‌توانند با موافقت و دریافت گواهی از جامعه المصطفی (ص) در حوزه علمیه خواهران ادامه تحصیل دهند.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط بحرانی کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا که نظام آموزش را درگیر کرده و ارائه همه دروس در حوزه علمیه خواهران را نیز تحت الشعاع خود قرار داده، دروس با استفاده از ظرفیت فضای مجازی تدریس می‌شوند.

حجت الاسلام فاضل گفت: طلبه‌ای که سطح دو را به اتمام رسانده می‌تواند در آزمون ورودی سطح سه شرکت کند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا طی امسال تدریس به صورت غیر حضوری انجام شد، بنابراین از آنجایی که ارائه دروس بدین شیوه یک طرفه است ممکن است یادگیری را دچار خدشه و آسیب کند؛ برای رعایت عدالت آموزشی، آزمون از سطح دو برداشته شده و در سطح سه نیز به دلیل برگزاری غیر حضوری کلاس‌ها معدل ۱۹ را پایین‌تر آورده‌ایم اما در سطح چهار این معدل به قوت خود باقی است.

زمان پایان پذیرش ورودی حوزه علمیه خواهران مشخص نیست

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای دوران پسا کرونا، افزود: به دلیل شرایط موجود ناشی از شیوع ویروس کرونا زمان پایان پذیرش ورودی حوزه علمیه خواهران مشخص نیست اما با وجود اینکه کلاس‌های درس تشکیل نمی‌شوند، مسئولان مدارس برای پاسخگویی به داوطلبان، حضوری فعال دارند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: اکثر مدارس مقطع سطح ۲ توسط اساتید خانم اداره می‌شوند اما در مقطع تحصیلات تکمیلی با توجه به اینکه فارغ التحصیل هنوز زیاد نیستند از آقایان نیز استفاده می‌شود اما اولویت در تدریس با خواهران است.

وی با اشاره به بکارگیری سیستم آموزش محور، افزود: در حوزه علمیه خواهران تلفیقی از آموزش به همراه پژوهش و تربیت به منظور داشتن خروجی مناسب وجود دارد.

حجت الاسلام فاضل بیان کرد: نظام قاطع در سطح سه و چهار بسیار پررنگ است و در رشته‌های مشاوره و تربیت کودک چون درختواره دانشی در حال تغییر و تحول بر اساس نیازهای جامعه است، امروز شاهد تنوع و تکثر بسیاری در رشته‌های عمومی و تخصصی هستیم و البته پژوهش‌ها بی تأثیر نیست و سطحی که برای مقطع سطح چهار و سطح سه و مقاله برای سطح دو در نظر گرفته شده نشان می‌دهد که بعد پژوهشی مغفول نیست.

وی ادامه داد: در بحث تربیت و اقدامات فرهنگی خدمات بسیاری که توسط خواهران طلبه در حادثه کرونا ارائه شد، نشان از بالندگی این بانوان داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.