محمدرضا قدیر در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم، ادامه داد: بنابراین لازم است تا در راستای توانمندسازی مردم قدم برداریم که در این راستا فرهنگ‌سازی در جهت کاهش تماس‌ها ازجمله خریدهای آنلاین، دورکاری، آموزش چگونگی حفاظت فردی و مواردی از این قبیل باید مدنظر باشد.

وی بابیان اینکه در بحران کووید۱۹ توانمندسازی شهروندان باید در راس سیاست‌گذاری‌های ما قرار گیرد، ادامه داد: باید شیوه زندگی مردم را متناسب با شرایط ایجادشده تغییر دهیم، که بسیار متحول نیز شده است.

تیم‌های بهداشتی در خط مقدم مبارزه با کرونا

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی قم  از ۹ مرکز غربال‌گری کرونا در استان و نحوه خدمات‌رسانی به مردم و اقدامات بهداشتی و درمانی صورت گرفته در آن‌ها بازید به عمل آورد.

وی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های تیم‌های بهداشتی استان قم، اعم از پزشکان، مراقبین بهداشت و بقیه کادر بهداشتی آن‌ها را خط مقدم در قطع زنجیره انتقال و تکثیر ویروس کرونا عنوان کرد.

به دنبال شیوع ویروس کرونا، ۹ مرکز بهداشتی در استان قم به کمک تیم‌های درمانی و بیمارستانی آمده و ۱۶ ساعت در شبانه‌روز به همشهریان خدمات بهداشتی و درمانی و غربالگری در راستای مقابله با ویروس کرونا را ارائه می‌دهند.

به گزارش ایرنا، کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.