به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد تقی شاهچراغی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در استانداری قم برگزار شد، گفت: بیمارستان سیار سپاه پاسداران در مجتمع یاوران مهدی (عج) جمکران برپا شده که علاوه بر ۱۹ نفری که از بیمارستان‌های قم به این مرکز معرفی شدند، تاکنون ۵ هزار و ۷۰۰ نفر هم به این مرکز مراجعه کرده و ویزیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه این بیمارستان نقاهتگاهی برای بیماران بهبود یافته از مشکلات تنفسی است، گفت: در زمینه سالم سازی محیط و کنترل ورود و خروج مبادی استان قم فعالیت خوبی داشتیم و ۱۰۰ نفر طلبه و ۵۰ نفر فرهنگی برای کمک به اقشار مختلف مردم و فرهنگ سازی در زمینه مقابله با بیماری کرونا آموزش‌های لازم داده شده است.

فرمانده سپاه قم ادامه داد: در حال حاضر هم محلات مختلف استان در حال تقسیم بندی است تا به کمک خانه‌های بهداشت اقدامات بهداشتی و درمانی مناسبی صورت پذیرد.

افزایش تولید ماسک در قم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی ۴۰ چرخ مخصوص تهیه ماسک در قم گفت: قرار است ۴۰ چرخ زیر نظر سپاه برای تولید ماسک ۳ لایه که در هر ثانیه ۲ ماسک ۳ لایه تولید می‌کند برای مصرف بیماران و سالمندان و دیگر اقشار مردم ایجاد شود.

به گفته سردار شاهچراغی، تأمین سبد کالا برای افرادی که به مشاغل آن‌ها آسیب رسیده مانند مسافربرها و پیک‌ها و غیره در حال بررسی است تا از این اقشار آسیب پذیر حمایت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.